08:35, 1 грудня 2020 р.
Промоція Закарпаття: просування туризму Закарпаття за межами регіону в умовах карантину
Всього 3% опитаних туристів не планують повертатися до Закарпаття через погані дороги, незручне транспортне сполучення чи недосконалий сервіс. Таку статистику озвучувало управління туризму облдержадміністрації у 2018 році за результатами проведеного дослідження «Моніторинг туристичних потоків на території Закарпатської області та просування туристичного бренду Закарпатської області».
Із того часу чимало змінилося у сфері туризму і рекрації на Закарпатті, а світ загалом потерпає від пандемії, яка прямо обмежує можливість подорожувати. І тим не менше, українці подорожують. Держагентство з питань туризму навіть ініціювало акцію #мандруй_Україною, стимулюючи до подорожей та пізнання України. Зі свого боку, Карпати залишаються важливим туристичним магнітом: відвідання карпатських регіонів є бажаним для індивідуального та сімейного відпочинку навіть в умовах карантину.
Дослідження, яке проводили у 2018 році, дозволило виявити також в структурі негативних факторів, що впливають на туризм, 55,3% відповідей, що прямо пов’язані із позиціюванням Закарпаття: 5,3% - невідповідність реклами закладів туристичного обслуговування фактичним умовам, 18,4% - завищені ціни, 31,6% - поганий сервіс. Отже, нам таки варто сконцентруватися на питаннях якості.
І це час на неї: в умовах глобальної кризи для туризму саме час переглянути стандарти якості надання послуг.
І багато хто зі сфери туризму Закарпаття це усвідомлює: сьогодні закарпатські готелі, санаторії та ресторанні комплекси «підтягують» сервіс через навчання. У 2018 та 2019 роках за кошти обласного бюджету можна було пройти таке навчання для фахівців туристичного супроводу та осіб, які хотіли започаткувати власну справу. Наразі ж питання підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників сфери туристичного і готельно-ресторанного господарства залишається завданням самого туристичного бізнесу.
Питання ж промоції закарпатського туризму відбувається із акцентом на немасового внутрішнього туриста, оскільки карантинні обмеження не дозволяють планувати масовий відпочинок, в тому числі і на довгострокову перспективу.
До прикладу, з ініціативи Закарпатської ОДА в інших областях завдяки проекту секторальної бюджетної підтримки розташовують рекламні постери із популяризацією закарпатської кухні. Підтримала ініціативу голови ОДА Олексія Петрова і Закарпатська туристична організація: додатково такі борди з’являться на одеській та житомирській автомагістралях.
В умовах коронавірусу на Закарпатті пішла позитивна хвиля підтримки локального виробника: з’явилися ініціативи «зроблено в Закарпатті», «виготовлено в Закарпатті», «купуй закарпатське» тощо. Промоція закарпатського виробника через соціальні мережі дає також свій ефект, хоча безперечно хотілося б, щоб ця промоція була більш системною, а карпатський чай, мед, бриндзя, вино продавалися на прилавках магазинів в усіх областях України.
Така ініціатива є в проекті «Забезпечення сталого розвитку туризму в українських Карпатах», який реалізовує Агенція регіонального розвитку Закарпатської області.
Шириться мережею акція #наРіздводоЗакарпаття, у рамках якої Закарпатська туристична організація в кожній із 64 ОТГ вивішує іграшку виробництва закарпатської майстрині із Іршавщини Тетяни Маланки на ялинці в громаді із закликом приїжджати на відпочинок до Закарпаття на новорічно-різдвяні свята.
Національна туристична організація спільно з Європейським банком реконструкції і розвитку реалізовує проект, у рамках якого розробляються нові туристичні продукти для кожного з регіонів України. Спільний проект для всіх регіонів дозволить у підсумку мати каталог нових продуктів та маршрутів, що зможе повернути активність у сферу туризму і курортів.
Однією з найпопулярніших промокампаній у сфері туризму займається асоціація, що реалізовує ініціативу «Дорога вина і смаку». Цей проект працює над формуванням туристичних маршрутів на Закарпатті за участі локальних виробників. Зрозуміло, що важливо тут відзначити необхідність легалізації продуктів закарпатських виробників, у тому числі – формувати реєстр географічних зазначень, як це зробили з гуцульською бриндзьою на Рахівщині.
У нашого регіону є туристичний бренд, який офіційно затверджений депутатами обласної ради у 2016 році – «Земля, наближена до неба». Цей бренд відомий в кожному регіоні Закарпаття завдяки серії вдалих презентацій у 2015-2019 роках туристичного бізнесу спільно із владою на національних та міжнародних виставкових заходах в Україна та за кордоном. Важливо, що вдалося в той час знайти добре порозуміння та сформувати спільні туристичні продукти, з якими вдало позиціювали себе всі учасники регіональних виставкових стендів.
Туристичний бізнес Закарпаття готується до зимового сезону. З іншого боку, бізнес і туристичний бізнес зокрема, також готуються до «локдауну» - посилення карантинних обмежень, які анонсовані владою. Складно спрогнозувати, як це відіб’ється на результатах сезону, оскільки неможливо спрогнозувати умови та рівень посилення обмежень. Одночасно, домашні завдання, які має виконати Закарпаття для того, аби вдосконалити свій туристичний продукт, підвищити його якість, ще не виконані повністю. Працюємо над тим, аби туристи залишалися задоволеними та хотіли приїжджати до нас знову і знову.
Довідково. Проєкт «Перший туристичний кластер» реалізовується ГО «Закарпатська туристична організація «Панонія» в рамках конкурсу місцевих ініціатив карпатських громад за кошти секторальної бюджетної підтримки, передбачені для реалізації проекту «Карпатська мережа регіонального розвитку». Партнером «Панонії» в проекті виступає КП «Агентство регіонального розвитку і транскордонного співробітництва «Закарпаття» Закарпатської обласної ради.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
17:48
Вчора
ТОП новини
Оголошення
08:25, 24 вересня
7
12:16, 5 жовтня
6
10:12, 1 жовтня
12
live comments feed...