• Головна
  • На ремонт закарпатських доріг виділили рекордну суму коштів
16:14, 17 листопада 2018 р.

На ремонт закарпатських доріг виділили рекордну суму коштів

Уряд виділив рекордну суму для відновлення місцевих автошляхів. Цей рік в історію Закарпаття увійде також і як рік, коли нарешті в області почали наводити лад із дорогами. В 2018-му уряд виділив на наш край понад півмільярда гривень. За ці кошти вдалося оновити дороги важливого національного значення, які вже не ремонтувалися дуже довго.

Біля кордонів та між містами

У цьому році на дороги Закарпаття вже витратили 420 млн. грн. — це рекордна сума для нашого краю. За ці кошти вдалося відремонтувати чимало шляхів. Зокрема, вдалося оновити 5 км дороги від КПП «Вилок» до КПП «Дяково» та 5 км дороги з Іршави до Виноградова. Це коштувало приблизно 86,15 млн. грн. У цьому році також завершили ремонт 14,3 км дороги державного значення «Київ—Чоп», 6 км траси за маршрутом «Велика Добронь—Мукачево—Берегово—КПП «Лужанка» та 10 км дороги від КПП «Соломоново»—Яноші — з під’їздом до КПП «Косино». У найближчих планах — ремонт найкоротшої траси від Мукачева до Чопа.

Не пусті обіцянки

Ще на початку весни на засіданні уряду прем’єр-міністр України Володимир Гройсман сказав: «Цього року роботи будуть наймасштабнішими за всю історію незалежності. У тому числі значні гроші передбачені на ремонт регіональних доріг».

І цим заявам нема підстав не вірити. Їх доводять цифри. Влада в регіонах отримала цього року 11,5 млрд. грн., наступного отримає ще більше — 17 млрд. До того ж уряд планує на 1 млрд. грн. збільшити фінансування програм забезпечення безпеки дорожнього руху (за рахунок Державного дорожнього фонду). Наступного року цифра коштів, виділених на дороги, ще більш вражає — це 55 млрд. грн.

Звідки такі гроші?

В уряді проаналізували стан справ та виокремили головні проблеми дорожнього господарства. Спеціалісти підрахували, що станом на 2016 рік із 170 тисяч км доріг — понад 90 % були визнані такими, що не відповідають усім необхідним нормам. Чому так сталося? Причини на поверхні — це хронічне недофінансування ремонтно-будівельних робіт, низька якість ремонту та суцільна корупція. А ще протягом 10 років капітальний ремонт та реконструкцію доріг у країні майже не проводили. Тому не дивно, чому дороги в такому стані.

Процес відродження доріг розпочався з квітня 2016 року. Саме тоді розблокували рахунки Укравтодору і тоді вдалося провести необхідні тендери. Завдяки цьому вдалося відновити в тому ж році 900 км доріг, у 2017-му — вже понад 2100 км. Остання цифра дивує — адже це рекорд кількості відремонтованих доріг за останні 12 років!

Децентралізація та суровий контроль

Ці зміни не були би можливими без двох факторів: реформи фінансової децентралізації і створення Дорожнього фонду.

«Ми заклали фінансові основи подальшого розвитку. Це, насамперед, можливості децентралізації, яка дозволяє наповнювати місцеві бюджети, а отже, фінансувати дорожні проекти на місцях. А також Дорожній фонд, який забезпечує гарантоване, прогнозоване фінансування», — повідомив керівник уряду В. Гройсман.

Раніше кошти на ремонти виділялися в «ручному режимі» і тому багато автошляхів у тому ж Закарпатті не ремонтувалися роками, навіть десятиліттями. Відтепер немає потреби випрошувати кошти у держави: кожен регіон отримує ресурси і сам визначає, які місцеві дороги потребують ремонту. Гроші для ремонтів доріг місцевого значення передаються на місця через Дорожній фонд. Усі тендери перевірятимуть за системою ProZorro, яка дозволить проводити їх відкрито і на рівних умовах для всіх учасників, що забезпечить економію бюджетних коштів і якісне виконання робіт.

Укравтодор, який відповідав за дороги раніше, відтепер слідкує лише за автошляхами державного значення.

Проте виділити кошти на ремонт — це одне, а зробити його якісно — зовсім інше. Минулими роками цим часто грішили, але тепер, враховуючи сумний досвід, якість робіт суворо контролюють.

Зокрема, якщо експертиза встановить, що ремонт виконано не­якісно — платити за це будуть не закарпатці з власної кишені, а підрядник, який виконував роботи.

До речі, Укравтодор відтепер слідкуватиме і за дотриманням гарантійних зобов’язань підрядників. Тепер на середній ремонт доріг гарантія має бути не менше 5 років, на капітальний — не менше 10.

Загалом у планах уряду — за 5 років з’єднати якісними дорогами всі обласні центри. На цей проект заплановано виділили 322 млрд. грн. І це мають бути не просто хороші дороги, а автошляхи, збудовані за новими стандартами та за європейським принципом (приклад — GO Highway).

«Масштабне будівництво доріг дасть нам можливість покращити стан доріг, зробити його якісним. Нам потрібно буде побудувати транспортні коридори, як наш потенціал транзитний. І навколо нього буде створено багато різних інфраструктур і робочих місць», — заявив В. Гройсман. Як бачимо, уряд уже успішно реалізовує свої амбітні задуми.

Читайте також: Через перевантажені авто та відсутність контролю нещодавно відремонтована закарпатська дорога почала руйнуватися

Джерело

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#ремонт #доріг #фінансування #рекордна #сума
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...