• Головна
  • Як закарпатцям вступити на навчання в університет у 2018 році: правила і роз’яснення
Освіта
16:20, 4 липня 2018 р.

Як закарпатцям вступити на навчання в університет у 2018 році: правила і роз’яснення

Освіта

Які кроки слід здолати абітурієнту в напрямку до студентства та що варто пам’ятати, аби під час подачі документів не відчувати себе в скафандрі невдач і зайвих переживань, роз’яснює медіа-центр УжНУ

Потрібно створити власний електронний кабінет у період із 2 до 25 липня.

Для реєстрації в ньому необхідно вказати поштову скриньку (за винятком заборонених серверів). Отримавши підтвердження, завантажте додаток до атестата та фотокартку. Це можна зробити вдома або ж звернутися за допомогою до приймальної комісії УжНУ. Крім того, вступник, який претендує на врахування в конкурсному балі сільського коефіцієнта, завантажує скановану копію довідки про реєстрацію місця проживання особи (додаток 13 до Правил реєстрації місця проживання).

Наступний етап — подання заяви за пріоритетами (із 12 до 26 липня).

Цьогоріч можна розраховувати максимум на 7 заяв. У приймальній комісії наголошують: якщо, скажімо, є тільки три спеціальності, цікаві для вступника, то варто обмежуватися цим. Оскільки часто буває, що абітурієнт «проходить» за певною спеціальністю відповідно до розставлених пріоритетностей, а потім каже: не хоче бути фахівцем із тієї чи іншої галузі. Або ж коли людина відмовляється від бюджетного місця — її вже нереально перевести за держзамовленням на іншу спеціальність.

Отож подаючи заяву, добре обдумайте рішення. Крім того, у приймальній комісії УжНУ зазначили: «Для того, аби уникнути перевантаження сервера, електронний кабінет варто створити на 10 днів раніше. Це дозволить швидше виконати всю технічну роботу. Далі ж залишиться більше часу для роздумів щодо вибору майбутнього фаху. Також ми не радимо подавати всі заяви одразу. Рекомендуємо почати з тих спеціальностей, які найближчі до душі. Не слід поспішати. День подачі документів ніякої ролі не відіграє! І ще один ключовий момент: звісно, ви можете все робити самотужки, однак за необхідності приходьте в університет, уточнюйте».

Після 26 липня починає працювати система розподілу місць державного замовлення

Приймальна комісія перевіряє всі заяви, правильність розставлення в них коефіцієнтів. Не пізніше 1 серпня вже з’являється рейтинговий список, тобто в Ужгородському національному університеті це перелік рекомендованих на державне замовлення, а в кабінеті абітурієнта з’являється рішення відповідно до поданих заяв (в одній із них вступник може бути рекомендованим).

Якщо абітурієнт «проходить» на «бюджет» — повинен у період із 2 до 6 серпня (до 18.00) подати оригінали документів. Ігнорування такої вимоги означає відмову від держзамовлення на цей рік, тож вступник далі може обирати з-поміж інших заяв на платну форму навчання.

Остаточне ж підтвердження вже студентського статусу — наказ про зарахування за держзамовленням. Коли абітурієнт не потрапляє на «бюджет» чи відмовляється від такого, то має змогу до 17 серпня вибрати місце навчання за контрактною формою.

«Важливо: якщо людина не рекомендована на держзамовлення, але до 17 серпня принесла документи на «контракт», вона може бути 18 серпня у списках переведених на «бюджет» за спеціальностями, на які в Україні насамперед надається спеціальна підтримка. Це технічні й природничі спеціальності», — роз’яснюють у приймальній комісії УжНУ. Відтак вступник може вибирати ще одне місце для навчання за «контрактом». Остаточні зарахування завершуються практично в кінці вересня.

У приймальній комісії радять зробити все до кінця літа, щоб відчути себе повноцінним студентом, спокійно поселитися в гуртожиток, підготуватися до навчального року... Отож бажано до 17 серпня прийняти рішення за «контрактом».

Мирослава ГАРАЗДІЙ,«Погляд».

Читайте також: В Ужгороді у проекті "Літній університет" взяли участь 30 найкращих школярів міста (ФОТО, ВІДЕО)

0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...