• Головна
  • Нові правила для імпортних авто, або що влада планує зробити з "євробляхами" (ІНФОГРАФІКА)
20:10, 18 червня 2018 р.

Нові правила для імпортних авто, або що влада планує зробити з "євробляхами" (ІНФОГРАФІКА)

Напередодні до Верховної Ради були внесені законопроекти, ухвалення яких поставить крапку в історії з нелегальним ввезенням авто в країну, а також зробить більш доступними іноземні автівки для українців.

Автівка для українців стала розкішшю, дорогим товаром, який далеко не кожен може собі дозволити.

Причин, чому так сталося, чимало, але головна — це акцизний податок, обов'язковий платіж, ставки якого дуже засмучують українських автомобілістів. Розмір акцизу для різних за об’ємом двигуна машин може відрізнятися у 100-150 разів.

Саме дискримінаційна система ставок акцизного податку, а також неможливість митного оформлення та реєстрації в Україні машин, які не відповідають екологічному стандарту "євро-5", призвели до появи в країні такої кількості авто з іноземною реєстрацією.

За даними митниці, 1 травня 2018 року в Україні перебувало понад 315 тис авто, зареєстрованих в інших державах і ввезених в Україну в режимі транзиту або тимчасового ввезення. Майже половина,125 тис, — з порушенням терміну перебування.

За даними Нацполіції, у 2017 році в Україні сталося понад 10 тис ДТП за участю авто з іноземною реєстрацією або 6% від загальної кількості автомобільних аварій в Україні. У першому кварталі 2018 року кількість таких ДТП зросла до 8,5%. Поліси обов'язкового страхування придбали лише 198 тис з 315 тис власників таких авто.

З огляду на це, а також для зменшення вартості митного оформлення авто і створення правових й економічних умов для реєстрації ввезених в Україну авто комітет з питань податкової та митної політики вніс до парламенту законопроекти №8487 і №8488 відповідно.

Як буде обчислюватися новий акцизний податок

Акцизний податок для ввезених в Україну авто буде змінений. Базові ставки акцизного податку будуть такими: для авто з бензиновим двигуном — 50 євро, для авто на дизелі — 75 євро.

Йдеться саме про базові ставки, до яких ще будуть застосовуватися коефіцієнти. Розмір акцизного податку, який треба буде сплатити, дорівнюватиме базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та коефіцієнт віку.

Як буде розраховуватися коефіцієнт двигуна? Показник об'єму двигуна буде ділитися на 1 000, а коефіцієнт віку — це кількість повних календарних років.Формула обчислення виглядатиме так.

Нові правила для імпортних авто, або що влада планує зробити з "євробляхами" (ІНФОГРАФІКА), фото-1

Чим відрізняється новий акцизний податок від чинного. Головне — акцизний податок з авто, розрахований за запропонованою формулою, буде значно меншим за нинішній.

Завдяки цьому імпортні легкові транспортні засоби стануть для українців доступнішими, а різниця в розмірі ставок для різних за об'ємом двигуна авто не буде суттєвою.

Водночас, акцизний податок на старі авто буде вищий через віковий коефіцієнт, що стимулюватиме купувати новіші авто.

Порівняння нового акцизного податку з чиннимна прикладі авто різного віку і з різним об'ємом двигуна (бензин)

Об'єм двигуна, см3

Чинний акциз, євро

Новий акциз, євро

Нові авто

До 5 років

Понад

5 років

Нові авто

5 років

15 років

900

92

985

1 294

45

225

675

1 000

102

1 094

1 438

50

250

750

1 200

76

1 640

2 113

60

300

900

1 500

95

2 051

2 642

75

375

1 125

1 600

427

2 629

3 906

80

400

1 200

1 800

481

2 957

4 394

90

450

1 350

2 000

534

3 286

4 882

100

500

1 500

2 100

561

3 450

5 126

105

525

1 575

2 200

587

3 615

5 370

110

550

1 650

2 500

690

5 533

12 463

125

625

1 850

2 800

773

6 196

13 958

140

700

2 100

3 000

828

6 639

14 955

150

750

2 250

3 500

7 732

11 652

17 448

175

875

2 625

4 000

8 836

13 316

19 940

200

1 000

3 000

4 500

9 941

14 981

22 433

225

1 125

3 375

5 000

11 045

16 645

24 925

250

1 250

3 750

5 500

12 150

18 310

27 418

275

1 375

4 125

6 000

13 254

19 974

29 910

300

1 500

4 500

Якими будуть контроль і нові штрафи

  • По-перше, вводиться обмеження на кількість авто, які можна ввозити без грошового забезпечення. Так, нерезидент зможе без грошового забезпечення ввезти в режимі тимчасового ввезення лише одне авто.
  • Ввезення наступних легкових транспортних засобів передбачає наявність гарантії. Гарантом може бути фінансова установа, яка візьме на себе зобов'язання сплатити суму всіх митних платежів, якщо авто не буде вивезене.
  • По-друге, посилюється відповідальність за порушення митних правил.
  • Особа, яка ввезла в Україну автомобіль в режимі транзиту або в режимі тимчасового ввезення, не зможе передати його у володіння, користування або розпорядження іншим особам чи розкомплектовувати його.
  • Також їй заборонятиметься використання такої машини в підприємницькій діяльності чи для отримання доходу, наприклад, для роботи в таксі. За порушення встановлених правил передбачений штраф 34 тис грн.
  • Будь-яка інша особа, яка всупереч встановленим правилам отримає транзитне або тимчасово ввезене авто у володіння, користування або розпорядження чи використовуватиме таке авто в підприємницькій діяльності для отримання доходу, також буде оштрафована.
  • Перша фіксація зазначених порушень працівниками Нацполіції передбачає стягнення з порушника 8,5 тис грн, повторна фіксація — 170 тис грн, позбавлення права керування на рік та оплатне вилучення авто за кошт порушника.
  • За недотримання строків режимів транзиту та тимчасового ввезення, тобто за невивезення авто за межі країни своєчасно, порушники повинні сплатити штрафи. Розміри штрафів будуть залежати від кількості днів перевищення встановлених строків.
  • За один день прострочення вивезення транзитного авто з порушника буде стягнуто 170 грн, за три дні відтермінування вивезення тимчасово ввезеної машини — 850 грн.
  • Зайвий місяць перебування такого автомобіля на митній території України коштуватиме порушнику 170тис грн або навіть транспортного засобу, який може бути конфіскований за рішенням суду.
  • Завдяки автоматизованій системі обміну інформацією дані про авто, зафіксовані митником під час відкриття режиму транзиту або режиму тимчасового ввезення, одразу передаватимуться всім органам.У законопроекті прописані чіткі правила взаємодії всіх профільних служб і відомств: підрозділів органу доходів і зборів, Державної прикордонної служби, Національної поліції.
  • Якщо дозволений строк перебування іноземного авто в Україні сплив, а машина не була вивезена, митник повинен повідомити іншим органам про вчинення правопорушення.
  • Отримавши повідомлення, поліцейські повинні пильніше відстежувати таке авто на автомобільних дорогах України, а прикордонники — не допустити перетину кордону особою, яка ввезла авто, без сплати відповідних штрафів.
  • Крім того, Національній поліції буде надано право перевіряти особу водія авто з іноземною реєстрацією на відповідність особі, яка його ввезла. Якщо за кермом буде будь-яка інша особа, поліцейський може накласти на водія штраф і поінформувати про порушення митних правил митницю.
  • Отримавши таку інформацію, митник під час закриття режиму ввезення матиме підстави для стягнення штрафу з особи, яка ввезла авто, за недотримання обмеження на передавання машини.
  • Важливо, що протокол про порушення може бути складений митником за відсутності порушника і вручений йому під час виїзду з України.

Митні послаблення

Наразі розмитнення авто проводиться лише на митницях, визначених у затвердженому Міністерством фінансів переліку.

У такому разі водій авто на транзитних номерах повинен їхати до уповноваженого пункту для проведення митного оформлення і сплати митних платежів, а отже, мати значну суму коштів.

За новими правилами, після перетину кордону і заповнення декларації водій вже опинятиметься під митним контролем, однак митницю для проведення оформлення ввезеного транспортного засобу він зможе обрати самостійно — без ризику бути пограбованим або ошуканим.

#Євробляхи #новий #закон #розмитнення #авто #нові #правила
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити

Коментарі

Оголошення
live comments feed...