Протягом липня Харківська муніципальна галерея зануриться у сутінки, бо у новій виставці кожна робота підсвітлена зсередини, що створює ефект «рентгенівського» зору у глядача.
Так влаштований проєкт Nude художниці Василини Буряник, що відкрився 10 липня. Авторка перші кроки у мистецтві зробила в Ужгороді. Власне бачення беззахисності та вразливості людського тіла і природи вона втілила в улюбленому матеріалі — нейлоні, якій порівнює зі шкірою. За допомогою світла Василина Буряник намагається зробити площинне зображення -- трьохвимірним, створює багатошарові панно, які глядач має змогу споглядати наскрізь, немов вітражі.
Директорка галереї Тетяна Тумасян відзначає, що робота з текстилем — унікальна і незвична техніка для Харкова, художники якого зазвичай використовують фотографії та графічний дизайн. Це вже третій проєкт Василини Буряник, який презентують у Харкові. Так, у 2017 році її робота «Планктон» брала участь у кураторському проєкті Олеся Томаха «Aspiration / Придих» в Муніципальній галереї. А у 2019 році вона стала учасницею Другої Бієнале молодого мистецтва.
Творчість Василини Буряник міцно пов’язана з Ужгородом та Львовом: у 2004 вона році закінчила Ужгородський коледж мистецтв ім. А. Ерделі, у 2010 році — Львівську національну академію мистецтв. Перша виставка відбулася у 2003 році саме в Ужгороді. А на ідею нового проєкту авторку наштовхнула екологічна катастрофа карпатських лісів.
Екологія — найважливіша тема у творчості Василини Буряник. Так, восени 2019 року на Другій Бієнале молодого мистецтва, яка проходила у Харкові, авторка показала серію інсталяцій «Фрагменти організмів». У ній зникаючі тварини з Червоної книги були представлені немов експонати природознавчого музею, фрагменти раніше живих істот у формаліні, доля яких віддана на розсуд глядача. Завдяки цим обєктам художниця намагається застерегти людину від наслідків в майбутньому, де на бурого ведмедя чи плямисту саламандру можна буде подивитися виключно у музеї. У новій серії Nude вона розвиває цю думку: людина, яка є частиною природи, так само беззахисна перед нею, вважає Василина Буряник.