Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО)

Грандіозна будова Укрзалізниці в Карпатських горах підходить до "екватора". Пройдено 850 метрів гірської породи, попереду - ще 900. Мінінфраструктури відзвітувало про хід будівництва та показало журналістам, як проходить будівництво нового Бескидського тунелю.

Бескидський тунель, розташований на межі Львівської та Закарпатської областей, називають залізничними воротами в Європу. Через нього проходить близько 60% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи. Це ключова точка, що зв'язує з Європою транспортні коридори, що йдуть з Росії.

Новий двоколійний тунель замінить поки ще чинний старий, одноколійний, побудований ще за часів Австро-Угорської імперії (в 1889 році), який зараз в аварійному стані. Через це знижена пропускна здатність тунелю - швидкість поїздів, що проходять обмежена 40 км/год. Крім того, в багатьох місцях є течі. Взимку зі старого тунелю кожен день вивозять до 15 тонн льоду. "Щоб провести його капітальний ремонт необхідно було б закрити на кілька місяців рух поїздів від Стрия до Мукачева. На це піти не могли - зупиниться транзит. Вирішили прокладати новий - більш швидкісний і з більшою пропускною здатністю", - пояснює заступник міністра інфраструктури Олександр Кава. Після запуску нового тунелю, пропускна здатність зросте з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість проходження -до 60 км/год.

Основную частину коштів у розмірі $ 120 млн на будівництво під держгарантії виділив Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Підготовчі роботи по проекту за свій рахунок виконала Львівська залізниця (1,2 млрд грн).

Будівництво нового тунелю-дублера стартувало в жовтні 2013 року. Він розташований в 30 метрах від існуючого. Його довжина - 1,764 км, ширина - 10,5 м, висота - 8,5 м. Споруда буде пролягати на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Після закінчення прокладки тунелю залізничники прокладуть шляхи, мережі зв'язку та електрифікують цю ділянку.

За словами головного інженера дирекції будівництва тунелю Володимира Харлана, щодня будівельники прокладають 3-4 метри тунелю комбінованим способом (за допомогою вибухів і проходки гідромолотом). Щодня вивозять близько 210 кубів породи, це 64 шахтні машини. На сьогодні вже виконано робіт на 426 млн грн, з них 300 млн - кошти ЄБРР, 126 млн грн - Укрзалізниці.

Зараз це чи не єдиний великий інфраструктурний проект, фінансування якого не заморожено, а роботи йдуть строго за графіком.

Будівництво ведеться цілодобово. Підрядник - будівельна асоціація "Інтербудмонтаж". Введення в експлуатацію заплановано на перший квартал 2017 року. На місці старого тунелю зроблять глухий кут - він буде виконувати роль евакуаційного.

"Ми йдемо за планом. Фінансування достатньо, - говорить директор Львівської ж/д Богдан Піх. - Будемо просити Мінінфраструктури збільшити план фінансування в 2015 році. Ті 200 млн грн, які нам запланували на цей рік не дозволять будувати тунель. Довелося б його консервувати , а кошти на консервацію перевищують кошти на будівництво".

Кава запевняє, що уряд докладе всіх зусиль, щоб довести проект до кінця: "Новий тунель йде під ухилом. Призупинення робіт чревато наслідками - буде накопичуватися вода, яка заповнить тунель до стелі. Крім того законсервувати проект не набагато дешевше ніж продовжувати роботи до завершення" .

Довідка

Будівництво нового Бескидського тунелю ініціював ще на початку 2000-х років тодішній міністр транспорту Георгій Кирпа. Після того, як було знайдено фінансування проекту, ще кілька років знадобилося на вибір підрядника та підготовку технічної документації. Підготовка до будівництва почалася тільки в 2011 р".

Нині існуючий Бескидський тунель є єдиним одноколійним на усій довжині V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів).

На відміну від старого тунелю, де найвища точка розташовувалася в середині тунелю, в новому, вона буде на вході, що дозволить збільшити швидкість потягів і економити електроенергію. "Зараз навантажені поїзди йдуть в напрямку Чопа входять в тунель в тязі, а потім переходять в режим гальмування. Тепер точка входу буде найвищою і поїзд буде спускатися в режимі гальмування. А оскільки використовуються електровози з рекуперацією - вони будуть генерувати електроенергію", - говорить Олександр Кава. "У новому тунелі буде ухил дванадцять тисячних. У старому - двадцять п'ять тисячних. Це означає, що раніше потрібні були більшої потужності локомотиви, щоб на той підйом витягнути поїзд. Тепер же за рахунок меншого ухилу можна розвинути велику швидкість", - додає Харлан.

Проходка буде виконана у два заходи: зараз розкривається верхня частина тунелю - це близько 60% всієї площі. Потім повернуться в початок і знімуть нижню частину тунелю. Після цього проведуть гідроізоляцію і зміцнення каркаса із залізобетону.

Використання фінансів і весь процес робіт контролює австрійська компанія D2 Consult, що виграла тендер ЄБРР. Без підпису австрійського контролера, на будівництво не виділяється ні копійки.

Робітники працюють позмінно, вахтовим методом, 24 години на добу. Інженери львівської залізниці знаходяться 3-4 дні на будівництві і стільки ж вдома. Будівельники підрядної організації - три тижні на Бескиді і тиждень - вдома. Середня зарплата робітника - близько 6000 грн на місяць.

Поруч з тунелем звели будівельний майданчик з різними побутовими та будівельними приміщеннями, включаючи гуртожиток, їдальню, насосну і навіть бетонний завод.

Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 1
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 2
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 3
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 4
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 5
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 6
закарпаття бескид залізниця тонель тунель через карпати до європи потяг
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
68 переглядів у вересні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань

Суспільство
Ні грошей, ні кладовища. В ужгородського мікрорайону Доманинці забрали землі для захоронень. А колишня голова комітету місцевого самоврядування, яка опікувалась цвинтарем, під слідством – за хабарі. Детальніше – у сюжеті телеканалу Сіріус . Читайте також: Андріїв залишається: Суд відмовився відсторонювати мера Ужгорода від посади (ВІДЕО)
Кримінал
За фактом незаконного позбавлення волі 41-річної мешканки Воловця розпочате слідство та вирішується питання про повідомлення чоловіку підозри та обрання міри запобіжного заходу У поліції Воловеччини повідомляють, що 20 вересня, о 20:40 із заявою про незаконні дії, вчинені відносно неї, звернулася 41-річна мешканка райцентру. Жінка заявила, що її 45-річний знайомий незаконно утримував її у себе вдома та спричинив тілесні ушкодження. Слідчі, що прибули за ви...
Суспільство
За даними «Укрзалізниці» в першому півріччі 2018 року поїзд №45 сполученням «Ужгород-Лисичанськ» став найзбитковілим. Втрати підприємста становлять майже 100 млн. грн. Серед інших збиткових є ще два поїзди, які з’єднують Західну та Східну Україну: «Маріуполь-Львів» та «Миколаїв-Івано-Франківськ». А от найбільше прибутків за цей період «Укрзалізниці» приніс маршрут «Київ-Москва» - плюс 64,5 млн. грн. На внутрішніх маршрутах найбільш прибутковими ж є поїзди...
Політика
Видача угорських паспортів громадянам України на Закарпатті є викликом національній безпеці. Про це в ефірі телеканалу "1+1" заявив міністр закордонних справ України Павло Клімкін. "Роздача громадянства сама по собі заборонена Віденською конвенцією про консульські зносини. Те, що ми дозволяємо, вони і мають робити на нашій території. Це виклик нашій національній безпеці. Але коли консул каже, що ти там це приховуй під столом, такий паспорт там показуй, а т...
Суспільство
На сторінках жителів обласного центру Закарпаття у соцмережах дедалі частіше з'являються фото майже повністю висохлої річки. Світлини супроводжують налякані коментарі та припущення: чому цього року рівень води в річці настільки мізерний? " Куди зникає Уж щодня? Кажуть чистять канал. Світлини сьогоднішні, ранкової та обідньої пори", - написав у четвер, 20 вересня, Юрій Гомонай . Своє питання чоловік доповнив вражаючими світлинами. Своїми світлинами висохлог...
Суспільство
У четвер у міській раді пройшли громадські слухання щодо забудови певних територій міста. Серед питань, які архітектори представляли ужгородцям, був ряд «гарячих», на які люди малю свою, відмінну від чиновників та тих же архітекторів, думку.  Про це повідомляє видання РІО. Детальні плани територій довкола 16-поверхівки, позаду супермаркету «Фокстрот» на вул. Собранецькій не на жарт сколихнули присутніх ужгородців, які були проти забудови гаражами та поверх...
Суспільство
Як повідомила завідувач відділу епідеміологічного нагляду та профілактики інфекційних захворювань ДУ “ЗОЛЦМОЗ” України Вікторія Тимчик в с. Горонда Мукачівського району зареєстрований спалах кору серед учнів загальноосвітньої школи. Станом на 20 вересня захворіло 18 школярів. У 17 - зареєстровано легку форму перебігу кору, всі вони перебувають на амбулаторному лікуванні. Заступник головного лікаря обласної дитячої лікарні Михайло Радь зазначив, що до інфек...
Пригоди
Якщо Ви коли не будь чули про місто Тячів, то Вам також слід знати більше, про цікаві туристичні об’єкти котрі розташовані поруч та створюють відпочинок в Закарпатті ще різноманітнішим. Як інформує tourinform.org.ua, на відстані 50 кілометрів, проїхавши по гірським дорогам, Ви потрапляєте у село Мала Уголька, де з лісництва (не забудьте зареєструватись та сплатити збір) починається стежка до надзвичайно цікавого об’єкту – Карстовий міст, що розташований по...
Суспільство
Масштабний Ярмарок Кар’єри для мешканців, молоді та гостей Ужгорода провели сьогодні в Ужгородському міському центрі зайнятості. Понад 35 роботодавців запропонували близько 500 вакансій, за якими можна працевлаштуватися. «Гасло «Живи і працюй в Україні», під яким проходить ЯрмарокКар’єри, сьогодні є надзвичайно актуальним, - підкреслив директор Закарпатського обласного центру зайнятості Юрій Фущич. «Нинішній захід– це виставка провідних компаній-роботодавц...