Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО)

Грандіозна будова Укрзалізниці в Карпатських горах підходить до "екватора". Пройдено 850 метрів гірської породи, попереду - ще 900. Мінінфраструктури відзвітувало про хід будівництва та показало журналістам, як проходить будівництво нового Бескидського тунелю.

Бескидський тунель, розташований на межі Львівської та Закарпатської областей, називають залізничними воротами в Європу. Через нього проходить близько 60% транзитних вантажів у напрямку Західної та Центральної Європи. Це ключова точка, що зв'язує з Європою транспортні коридори, що йдуть з Росії.

Новий двоколійний тунель замінить поки ще чинний старий, одноколійний, побудований ще за часів Австро-Угорської імперії (в 1889 році), який зараз в аварійному стані. Через це знижена пропускна здатність тунелю - швидкість поїздів, що проходять обмежена 40 км/год. Крім того, в багатьох місцях є течі. Взимку зі старого тунелю кожен день вивозять до 15 тонн льоду. "Щоб провести його капітальний ремонт необхідно було б закрити на кілька місяців рух поїздів від Стрия до Мукачева. На це піти не могли - зупиниться транзит. Вирішили прокладати новий - більш швидкісний і з більшою пропускною здатністю", - пояснює заступник міністра інфраструктури Олександр Кава. Після запуску нового тунелю, пропускна здатність зросте з 47 до 100 пар поїздів на добу, а швидкість проходження -до 60 км/год.

Основную частину коштів у розмірі $ 120 млн на будівництво під держгарантії виділив Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Європейський інвестиційний банк (ЄІБ). Підготовчі роботи по проекту за свій рахунок виконала Львівська залізниця (1,2 млрд грн).

Будівництво нового тунелю-дублера стартувало в жовтні 2013 року. Він розташований в 30 метрах від існуючого. Його довжина - 1,764 км, ширина - 10,5 м, висота - 8,5 м. Споруда буде пролягати на глибині 180 м від поверхні Бескидського хребта. Після закінчення прокладки тунелю залізничники прокладуть шляхи, мережі зв'язку та електрифікують цю ділянку.

За словами головного інженера дирекції будівництва тунелю Володимира Харлана, щодня будівельники прокладають 3-4 метри тунелю комбінованим способом (за допомогою вибухів і проходки гідромолотом). Щодня вивозять близько 210 кубів породи, це 64 шахтні машини. На сьогодні вже виконано робіт на 426 млн грн, з них 300 млн - кошти ЄБРР, 126 млн грн - Укрзалізниці.

Зараз це чи не єдиний великий інфраструктурний проект, фінансування якого не заморожено, а роботи йдуть строго за графіком.

Будівництво ведеться цілодобово. Підрядник - будівельна асоціація "Інтербудмонтаж". Введення в експлуатацію заплановано на перший квартал 2017 року. На місці старого тунелю зроблять глухий кут - він буде виконувати роль евакуаційного.

"Ми йдемо за планом. Фінансування достатньо, - говорить директор Львівської ж/д Богдан Піх. - Будемо просити Мінінфраструктури збільшити план фінансування в 2015 році. Ті 200 млн грн, які нам запланували на цей рік не дозволять будувати тунель. Довелося б його консервувати , а кошти на консервацію перевищують кошти на будівництво".

Кава запевняє, що уряд докладе всіх зусиль, щоб довести проект до кінця: "Новий тунель йде під ухилом. Призупинення робіт чревато наслідками - буде накопичуватися вода, яка заповнить тунель до стелі. Крім того законсервувати проект не набагато дешевше ніж продовжувати роботи до завершення" .

Довідка

Будівництво нового Бескидського тунелю ініціював ще на початку 2000-х років тодішній міністр транспорту Георгій Кирпа. Після того, як було знайдено фінансування проекту, ще кілька років знадобилося на вибір підрядника та підготовку технічної документації. Підготовка до будівництва почалася тільки в 2011 р".

Нині існуючий Бескидський тунель є єдиним одноколійним на усій довжині V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів).

На відміну від старого тунелю, де найвища точка розташовувалася в середині тунелю, в новому, вона буде на вході, що дозволить збільшити швидкість потягів і економити електроенергію. "Зараз навантажені поїзди йдуть в напрямку Чопа входять в тунель в тязі, а потім переходять в режим гальмування. Тепер точка входу буде найвищою і поїзд буде спускатися в режимі гальмування. А оскільки використовуються електровози з рекуперацією - вони будуть генерувати електроенергію", - говорить Олександр Кава. "У новому тунелі буде ухил дванадцять тисячних. У старому - двадцять п'ять тисячних. Це означає, що раніше потрібні були більшої потужності локомотиви, щоб на той підйом витягнути поїзд. Тепер же за рахунок меншого ухилу можна розвинути велику швидкість", - додає Харлан.

Проходка буде виконана у два заходи: зараз розкривається верхня частина тунелю - це близько 60% всієї площі. Потім повернуться в початок і знімуть нижню частину тунелю. Після цього проведуть гідроізоляцію і зміцнення каркаса із залізобетону.

Використання фінансів і весь процес робіт контролює австрійська компанія D2 Consult, що виграла тендер ЄБРР. Без підпису австрійського контролера, на будівництво не виділяється ні копійки.

Робітники працюють позмінно, вахтовим методом, 24 години на добу. Інженери львівської залізниці знаходяться 3-4 дні на будівництві і стільки ж вдома. Будівельники підрядної організації - три тижні на Бескиді і тиждень - вдома. Середня зарплата робітника - близько 6000 грн на місяць.

Поруч з тунелем звели будівельний майданчик з різними побутовими та будівельними приміщеннями, включаючи гуртожиток, їдальню, насосну і навіть бетонний завод.

Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 1
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 2
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 3
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 4
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 5
Із Закарпаття з'явиться залізничний тунель в Європу (ФОТО) (фото) - фото 6
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Якість матеріалу
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань. Для оцінок та рецензій використовуйте форму відгуку