в ці вихідні Україну сколихнуло рішення Державної служби авіації закрити три великих українських аеропортів - Харків, Дніпропетровськ і Запоріжжя. Чому закрили повітряний простір над трьома регіонами, в держслужбі не розголошують. Єдине пояснення: безпека польотів під загрозою.
Втім, небезпечно в небі не тільки через загрозу з боку терористів, а й через те, що держава не контролює компанії, яким видала ліцензії ще минула влада.
Під Кабінет міністрів на минулому тижні вийшли протестувати нечасті учасники подібних заходів - представники авіаційної галузі України. Вони вимагали прозорої системи розподілу рейсів. У Державній авіаційній службі кажуть, що вимоги протестуючих дивні, адже чи не вперше вона пропонує те ж саме. Її керівник Денис Антонюк наважився зупинити систему чорного розподілу рейсів, розробив чіткі правила і опинився під шквалом критики. Система видачі ліцензій на міжнародні маршрути виявилася дуже зручною годівницею для багатьох впливових фігур. "Нарешті рішення з рук чиновників перейде в область фактів і простий математики. На виході ми матимемо положення і правила, які дозволяють призначати перевізників не на підставі суб'єктивних факторів, не на підставі просто бажання бюрократа, а на підставі абсолютно зрозумілих критеріїв", - говорить Антонюк. Критерії такі: кількість виконаних рейсів протягом останнього року, кількість створених авіакомпанією робочих місць, сума сплачених податків і кількість власних літаків. Щоб уникнути звинувачень у протекції, лідер української авіації авіакомпанія МАУ сама запропонувала зміни в документ. "МАУ може дійсно отримати суттєву перевагу, тому ми запропонували Державіаслужбі застосувати питомі показники", - говорить президент авіакомпанії Юрій Мірошников.
В Державіаслужбі погоджуються, що це і є "Соломонове рішення". "Зробити так, щоб враховувалися і бралися до уваги критерії на один літак. Наприклад, для двох авіакомпаній - той, у кого на 1 літак податків сплачено більше, той отримає перевагу. І авіакомпанія, у якої на один літак робочих місць створюється в Україні, саме в Україні і це критично важливо, більше - той і отримає перевагу. Так, ми готові це імплементувати ", - говорить Денис Антонюк.