• Головна
  • Безпеці польотів над Україною загрожують не тільки теракти
12:00, 16 грудня 2014 р.

Безпеці польотів над Україною загрожують не тільки теракти

в ці вихідні Україну сколихнуло рішення Державної служби авіації закрити три великих українських аеропортів - Харків, Дніпропетровськ і Запоріжжя. Чому закрили повітряний простір над трьома регіонами, в держслужбі не розголошують. Єдине пояснення: безпека польотів під загрозою.

Втім, небезпечно в небі не тільки через загрозу з боку терористів, а й через те, що держава не контролює компанії, яким видала ліцензії ще минула влада.

Під Кабінет міністрів на минулому тижні вийшли протестувати нечасті учасники подібних заходів - представники авіаційної галузі України. Вони вимагали прозорої системи розподілу рейсів. У Державній авіаційній службі кажуть, що вимоги протестуючих дивні, адже чи не вперше вона пропонує те ж саме. Її керівник Денис Антонюк наважився зупинити систему чорного розподілу рейсів, розробив чіткі правила і опинився під шквалом критики. Система видачі ліцензій на міжнародні маршрути виявилася дуже зручною годівницею для багатьох впливових фігур. "Нарешті рішення з рук чиновників перейде в область фактів і простий математики. На виході ми матимемо положення і правила, які дозволяють призначати перевізників не на підставі суб'єктивних факторів, не на підставі просто бажання бюрократа, а на підставі абсолютно зрозумілих критеріїв", - говорить Антонюк. Критерії такі: кількість виконаних рейсів протягом останнього року, кількість створених авіакомпанією робочих місць, сума сплачених податків і кількість власних літаків. Щоб уникнути звинувачень у протекції, лідер української авіації авіакомпанія МАУ сама запропонувала зміни в документ. "МАУ може дійсно отримати суттєву перевагу, тому ми запропонували Державіаслужбі застосувати питомі показники", - говорить президент авіакомпанії Юрій Мірошников.

В Державіаслужбі погоджуються, що це і є "Соломонове рішення". "Зробити так, щоб враховувалися і бралися до уваги критерії на один літак. Наприклад, для двох авіакомпаній - той, у кого на 1 літак податків сплачено більше, той отримає перевагу. І авіакомпанія, у якої на один літак робочих місць створюється в Україні, саме в Україні і це критично важливо, більше - той і отримає перевагу. Так, ми готові це імплементувати ", - говорить Денис Антонюк.

В уряді зазначають, що система "Відкрите небо", яка діє в Європі, знімає будь-які претензії до документа, який діє тільки тоді, коли є обмеження рейсів і авіакомпаній між Україною та конкретною країною.

Ще одна вимога нових правил відсікає фірми одноденки і чужу експансію: - як мінімум половина статутного капіталу повинна бути українською. "Жодна українська авіакомпанія не може організувати в жодній країні світу авіакомпанію, не надавши більш ніж 50 відсотків місцевої власності, і вимагати призначення на маршрути. А в Україні можуть, у тому числі росіяни!", - Говорить Мірошников.

"Безпека в авіації в тому числі складається з фінансової безпеки. Той, хто контролює безпеку, повинен розуміти, як платитися, ким платитися, чи забезпечується повністю контроль за всіма цими речами чи ні", - додає Антонюк.

"Приватизували небо, приватизували все, що навколо літаків", - це заява директора однієї з дивних компаній, нізвідки з'явилися з доброї волі Сім'ї Януковича. Комусь потрібно було роками вибивати один омріяний рейс, а комусь навіть за відсутності літаків видавали їх пакетами.

"Аласджет" - одна з таких, вона реально ніколи не літала. І головне що, ввела авіаслужба і що так обурює фейковие авікомпанії, це якраз обов'язок літати всередині країни. Хочеш літати за кордон - зроби хоч щось для країни, зроби хоч один внутрішній рейс. Україна занадто велика за територією держава, щоб дати загинути внутрішніх перевезень.

Порожній аеропорт Ужгорода, Миколаєва, Чернівців, Кіровограда треба оживити. А охочих немає.

"Монополія МАУ не тому, що ми всіх вигнали або всім заборонили, а тому що ніхто не хоче літати!", - Заявляє Мірошников. За новими правилами, кожна авіакомпанія з пасажиропотоком понад 100 тисяч на рік доведеться виконувати на 15 міжнародних рейсів один внутрішній. А якщо пасажиропотік менше 100 тисяч на рік, то аж на 30 рейсів за кордон, один - в Україні.

Керівники десяти маловідомих авіакомпаній об'єдналися в Асоціацію авіаційних підприємств України саме тоді, коли держава взялася наводити порядок у галузі.

Кандидат технічних наук, фахівець в галузі авіації Богдан Долінце був присутній на зустрічі представників Асоціації з керівництвом Державіаслужби. Він каже, що вони не висували жодної конструктивної пропозиції, тільки вимагали відновити в галузі статус-кво. Та й взагалі, до багатьох членам цієї асоціації великі питання.

"Більшість з них взагалі практично не виконує рейсів в Україну і навіть серед тих компаній є компанії, які взагалі не займаються перельотами і яким чином вони взагалі пов'язані з цими правилами авіаперельотів, викликає посмішку", - говорить Богдан Долінце.

Голова Державної авіаційної служби зазначає, що його відомство готове до компромісу, тому чекає від авіакомпаній реальних пропозицій, а не порожніх звинувачень.

"Ми зараз розглядаємо всі пропозиції авіаперевізників і саме для цього. І тому більшість зауважень, які нам галузь пропонувала, або вже прийняті до уваги, або обговорюються і будуть на найближчій зустрічі обговорюватімутьс ", - говорить глава Держслужби авіації.

Денис Антонюк каже, що він готовий обговорювати деякі деталі нових правил гри. Але вимога, щоб щонайменше половина власності в українській авіакомпанії була, власне, української, дискусії не підлягає. Це тепер питання безпеки держави. Нагадаємо, заборона на польоти до Харкова, Дніпропетровська та Запоріжжя продовжили ще на один день.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#закарпаття #ужгород #аеропорт ужгороду #заборона польотів
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить
live comments feed...