Безпеці польотів над Україною загрожують не тільки теракти

в ці вихідні Україну сколихнуло рішення Державної служби авіації закрити три великих українських аеропортів - Харків, Дніпропетровськ і Запоріжжя. Чому закрили повітряний простір над трьома регіонами, в держслужбі не розголошують. Єдине пояснення: безпека польотів під загрозою.

Втім, небезпечно в небі не тільки через загрозу з боку терористів, а й через те, що держава не контролює компанії, яким видала ліцензії ще минула влада.

Під Кабінет міністрів на минулому тижні вийшли протестувати нечасті учасники подібних заходів - представники авіаційної галузі України. Вони вимагали прозорої системи розподілу рейсів. У Державній авіаційній службі кажуть, що вимоги протестуючих дивні, адже чи не вперше вона пропонує те ж саме. Її керівник Денис Антонюк наважився зупинити систему чорного розподілу рейсів, розробив чіткі правила і опинився під шквалом критики. Система видачі ліцензій на міжнародні маршрути виявилася дуже зручною годівницею для багатьох впливових фігур. "Нарешті рішення з рук чиновників перейде в область фактів і простий математики. На виході ми матимемо положення і правила, які дозволяють призначати перевізників не на підставі суб'єктивних факторів, не на підставі просто бажання бюрократа, а на підставі абсолютно зрозумілих критеріїв", - говорить Антонюк. Критерії такі: кількість виконаних рейсів протягом останнього року, кількість створених авіакомпанією робочих місць, сума сплачених податків і кількість власних літаків. Щоб уникнути звинувачень у протекції, лідер української авіації авіакомпанія МАУ сама запропонувала зміни в документ. "МАУ може дійсно отримати суттєву перевагу, тому ми запропонували Державіаслужбі застосувати питомі показники", - говорить президент авіакомпанії Юрій Мірошников.

В Державіаслужбі погоджуються, що це і є "Соломонове рішення". "Зробити так, щоб враховувалися і бралися до уваги критерії на один літак. Наприклад, для двох авіакомпаній - той, у кого на 1 літак податків сплачено більше, той отримає перевагу. І авіакомпанія, у якої на один літак робочих місць створюється в Україні, саме в Україні і це критично важливо, більше - той і отримає перевагу. Так, ми готові це імплементувати ", - говорить Денис Антонюк.

В уряді зазначають, що система "Відкрите небо", яка діє в Європі, знімає будь-які претензії до документа, який діє тільки тоді, коли є обмеження рейсів і авіакомпаній між Україною та конкретною країною.

Ще одна вимога нових правил відсікає фірми одноденки і чужу експансію: - як мінімум половина статутного капіталу повинна бути українською. "Жодна українська авіакомпанія не може організувати в жодній країні світу авіакомпанію, не надавши більш ніж 50 відсотків місцевої власності, і вимагати призначення на маршрути. А в Україні можуть, у тому числі росіяни!", - Говорить Мірошников.

"Безпека в авіації в тому числі складається з фінансової безпеки. Той, хто контролює безпеку, повинен розуміти, як платитися, ким платитися, чи забезпечується повністю контроль за всіма цими речами чи ні", - додає Антонюк.

"Приватизували небо, приватизували все, що навколо літаків", - це заява директора однієї з дивних компаній, нізвідки з'явилися з доброї волі Сім'ї Януковича. Комусь потрібно було роками вибивати один омріяний рейс, а комусь навіть за відсутності літаків видавали їх пакетами.

"Аласджет" - одна з таких, вона реально ніколи не літала. І головне що, ввела авіаслужба і що так обурює фейковие авікомпанії, це якраз обов'язок літати всередині країни. Хочеш літати за кордон - зроби хоч щось для країни, зроби хоч один внутрішній рейс. Україна занадто велика за територією держава, щоб дати загинути внутрішніх перевезень.

Порожній аеропорт Ужгорода, Миколаєва, Чернівців, Кіровограда треба оживити. А охочих немає.

"Монополія МАУ не тому, що ми всіх вигнали або всім заборонили, а тому що ніхто не хоче літати!", - Заявляє Мірошников. За новими правилами, кожна авіакомпанія з пасажиропотоком понад 100 тисяч на рік доведеться виконувати на 15 міжнародних рейсів один внутрішній. А якщо пасажиропотік менше 100 тисяч на рік, то аж на 30 рейсів за кордон, один - в Україні.

Керівники десяти маловідомих авіакомпаній об'єдналися в Асоціацію авіаційних підприємств України саме тоді, коли держава взялася наводити порядок у галузі.

Кандидат технічних наук, фахівець в галузі авіації Богдан Долінце був присутній на зустрічі представників Асоціації з керівництвом Державіаслужби. Він каже, що вони не висували жодної конструктивної пропозиції, тільки вимагали відновити в галузі статус-кво. Та й взагалі, до багатьох членам цієї асоціації великі питання.

"Більшість з них взагалі практично не виконує рейсів в Україну і навіть серед тих компаній є компанії, які взагалі не займаються перельотами і яким чином вони взагалі пов'язані з цими правилами авіаперельотів, викликає посмішку", - говорить Богдан Долінце.

Голова Державної авіаційної служби зазначає, що його відомство готове до компромісу, тому чекає від авіакомпаній реальних пропозицій, а не порожніх звинувачень.

"Ми зараз розглядаємо всі пропозиції авіаперевізників і саме для цього. І тому більшість зауважень, які нам галузь пропонувала, або вже прийняті до уваги, або обговорюються і будуть на найближчій зустрічі обговорюватімутьс ", - говорить глава Держслужби авіації.

Денис Антонюк каже, що він готовий обговорювати деякі деталі нових правил гри. Але вимога, щоб щонайменше половина власності в українській авіакомпанії була, власне, української, дискусії не підлягає. Це тепер питання безпеки держави. Нагадаємо, заборона на польоти до Харкова, Дніпропетровська та Запоріжжя продовжили ще на один день.

закарпаття ужгород аеропорт ужгороду заборона польотів
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
3 перегляди у липні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі

Суспільство
13 липня 2020 року відійшла у засвіти від важкого вірусу COVID-19 Марія Юріївна КОЗАК, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української літератури УжНУ. Про це, у мережі пише Мар'яна  Вотьканич. Дорога наша колего! Невтишимою печаллю перейняті наші серця з Вашим передчасним відходом за межу цього світу. Усвідомлюємо, що не стало людини винятково чесної, порядної, вимогливої до себе та інших, готової пожертвувати собою заради рідних і близьких, тієї,...
Політика
Верховна Рада України ухвалила за основу і в цілому проект Закону про внесення змін до додатків № 3 та № 6 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" щодо фінансового забезпечення проведення виборів"За" законопроект № 3712 проголосували 332 народних депутатів за основу і 330 в цілому, інформує Depo.ua. Конкретно, законопроектом пропонується внести зміни до додатків № 3 та № 6 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік": а...
Суспільство
Велодоріжку на Слов’янській набережній в Ужгороді планують зробити до кінця липня. Про це, йдеться у сюжеті "Суспільне Закарпаття". Велосипедну доріжку облаштовують від мосту Масарика до вулиці Баб’яка. Слов’янську набережну на час ремонту розділили бордюром на дві частини. Одна для велосипедів, інша – для пішоходів. Читайте також:На Закарпатті горіло підприємство з виготовлення паливних брикетів (ФОТО) Підписуйтеся на наш Telegram-канал та отримуйте новин...
Суспільство
У порівнянні з минулим роком на Закарпатті зменшилася чисельність населення та реальна зарплата. Чисельність наявного населення області на 1 травня 2020 року становила 1 252 800 осіб. Упродовж січня–квітня мало місце загальне скорочення населення на 977 осіб. У січні–квітні народилося 4260 осіб, померло 5296 осіб, з них 59 дітей у віці до 1 року. Спостерігалося природне скорочення населення у кількості 1036 осіб. Порівняно з січнем–квітнем 2019 року його о...
Суспільство
Чоловік не слухав прикордонників, погрожував та лаявся. Врешті-решт порушника вгамували. Про це інформує прокуратура Закарпаття.Учора нетверезий далекобійник спричинив конфліктну ситуацію у пункті пропуску «Дякове», що на кордоні з Румунією у Закарпатській області.Водій вантажівки, яка везла з України в Румунію плити ДСП, розгулював у пункті пропуску, лаявся матом та ігнорував законні вимоги прикордонників. Слова «будь ласка», «просимо Вас» на зухвальця на...
Кримінал
25-річний чоловік на автомобілі «Volkswagen» чеської реєстрації повертаючись з Угорщини намагався ввезти в Україну метамфетамін. Контробанду приховав  у кросівки. Прямував через пункт пропуску «Тиса». У пункті пропуску прикордонники Чопського загону прийняли рішення перевірити транспортний засіб ретельніше. До поглибленого огляду залучили також представників прикордонного оперативно-розшукового підрозділу та «ДОЗОРу». Під час процедури прикордонно-митного...
Суспільство
Виставу «Швендяє Ужгородом Швейк» показали 12 липня артисти Закарпатського обласного муздрамтеатру. Нею завершили 74 театральний сезон, розповів режисер-постановник вистави Василь Шершун. За його словами, тривала вистава близько години. Виступили актори просто неба – на площі перед будівлею театру. Розпочалася вистава зі сцени на ярмарку: поліцейський прийшов сюди, аби подивитися, чи дотримують продавці карантину. Режисер-постановник вистави Василь Шершун...
Суспільство
6 одиниць техніки та 25 рятувальників приборкують пожежу на території підприємства у Хусті. Про це повідомляє Мирослав Щербей у мережі ФБ. 13 липня о 16:16 надійшло повідомлення про загорання покрівлі будівлі на території підприємства за адресою: м. Хуст, вул. І.Франка. Для гасіння залучено техніку та рятувальників від пожежно-рятувальних підрозділів м. Хуст, смт Вишково та м. Тячів. Триває гасіння пожежі.
Суспільство
Лише упродовж минулих вихідних під час відпрацювань області працівники поліції Закарпаття здійснили перевірку майже семи сотень магазинів, кафе, ринків та інших суб'єктів господарювання щодо дотримання ними карантинних вимог. На порушників складено відповідні адмінпротоколи Минулих вихідних поліцейські провели чергові відпрацювання щодо дотримання закарпатцями карантинних вимог. Співробітники громадського блоку поліції перевіряли суб’єкти господарювання: п...