Безпеці польотів над Україною загрожують не тільки теракти

в ці вихідні Україну сколихнуло рішення Державної служби авіації закрити три великих українських аеропортів - Харків, Дніпропетровськ і Запоріжжя. Чому закрили повітряний простір над трьома регіонами, в держслужбі не розголошують. Єдине пояснення: безпека польотів під загрозою.

Втім, небезпечно в небі не тільки через загрозу з боку терористів, а й через те, що держава не контролює компанії, яким видала ліцензії ще минула влада.

Під Кабінет міністрів на минулому тижні вийшли протестувати нечасті учасники подібних заходів - представники авіаційної галузі України. Вони вимагали прозорої системи розподілу рейсів. У Державній авіаційній службі кажуть, що вимоги протестуючих дивні, адже чи не вперше вона пропонує те ж саме. Її керівник Денис Антонюк наважився зупинити систему чорного розподілу рейсів, розробив чіткі правила і опинився під шквалом критики. Система видачі ліцензій на міжнародні маршрути виявилася дуже зручною годівницею для багатьох впливових фігур. "Нарешті рішення з рук чиновників перейде в область фактів і простий математики. На виході ми матимемо положення і правила, які дозволяють призначати перевізників не на підставі суб'єктивних факторів, не на підставі просто бажання бюрократа, а на підставі абсолютно зрозумілих критеріїв", - говорить Антонюк. Критерії такі: кількість виконаних рейсів протягом останнього року, кількість створених авіакомпанією робочих місць, сума сплачених податків і кількість власних літаків. Щоб уникнути звинувачень у протекції, лідер української авіації авіакомпанія МАУ сама запропонувала зміни в документ. "МАУ може дійсно отримати суттєву перевагу, тому ми запропонували Державіаслужбі застосувати питомі показники", - говорить президент авіакомпанії Юрій Мірошников.

В Державіаслужбі погоджуються, що це і є "Соломонове рішення". "Зробити так, щоб враховувалися і бралися до уваги критерії на один літак. Наприклад, для двох авіакомпаній - той, у кого на 1 літак податків сплачено більше, той отримає перевагу. І авіакомпанія, у якої на один літак робочих місць створюється в Україні, саме в Україні і це критично важливо, більше - той і отримає перевагу. Так, ми готові це імплементувати ", - говорить Денис Антонюк.

В уряді зазначають, що система "Відкрите небо", яка діє в Європі, знімає будь-які претензії до документа, який діє тільки тоді, коли є обмеження рейсів і авіакомпаній між Україною та конкретною країною.

Ще одна вимога нових правил відсікає фірми одноденки і чужу експансію: - як мінімум половина статутного капіталу повинна бути українською. "Жодна українська авіакомпанія не може організувати в жодній країні світу авіакомпанію, не надавши більш ніж 50 відсотків місцевої власності, і вимагати призначення на маршрути. А в Україні можуть, у тому числі росіяни!", - Говорить Мірошников.

"Безпека в авіації в тому числі складається з фінансової безпеки. Той, хто контролює безпеку, повинен розуміти, як платитися, ким платитися, чи забезпечується повністю контроль за всіма цими речами чи ні", - додає Антонюк.

"Приватизували небо, приватизували все, що навколо літаків", - це заява директора однієї з дивних компаній, нізвідки з'явилися з доброї волі Сім'ї Януковича. Комусь потрібно було роками вибивати один омріяний рейс, а комусь навіть за відсутності літаків видавали їх пакетами.

"Аласджет" - одна з таких, вона реально ніколи не літала. І головне що, ввела авіаслужба і що так обурює фейковие авікомпанії, це якраз обов'язок літати всередині країни. Хочеш літати за кордон - зроби хоч щось для країни, зроби хоч один внутрішній рейс. Україна занадто велика за територією держава, щоб дати загинути внутрішніх перевезень.

Порожній аеропорт Ужгорода, Миколаєва, Чернівців, Кіровограда треба оживити. А охочих немає.

"Монополія МАУ не тому, що ми всіх вигнали або всім заборонили, а тому що ніхто не хоче літати!", - Заявляє Мірошников. За новими правилами, кожна авіакомпанія з пасажиропотоком понад 100 тисяч на рік доведеться виконувати на 15 міжнародних рейсів один внутрішній. А якщо пасажиропотік менше 100 тисяч на рік, то аж на 30 рейсів за кордон, один - в Україні.

Керівники десяти маловідомих авіакомпаній об'єдналися в Асоціацію авіаційних підприємств України саме тоді, коли держава взялася наводити порядок у галузі.

Кандидат технічних наук, фахівець в галузі авіації Богдан Долінце був присутній на зустрічі представників Асоціації з керівництвом Державіаслужби. Він каже, що вони не висували жодної конструктивної пропозиції, тільки вимагали відновити в галузі статус-кво. Та й взагалі, до багатьох членам цієї асоціації великі питання.

"Більшість з них взагалі практично не виконує рейсів в Україну і навіть серед тих компаній є компанії, які взагалі не займаються перельотами і яким чином вони взагалі пов'язані з цими правилами авіаперельотів, викликає посмішку", - говорить Богдан Долінце.

Голова Державної авіаційної служби зазначає, що його відомство готове до компромісу, тому чекає від авіакомпаній реальних пропозицій, а не порожніх звинувачень.

"Ми зараз розглядаємо всі пропозиції авіаперевізників і саме для цього. І тому більшість зауважень, які нам галузь пропонувала, або вже прийняті до уваги, або обговорюються і будуть на найближчій зустрічі обговорюватімутьс ", - говорить глава Держслужби авіації.

Денис Антонюк каже, що він готовий обговорювати деякі деталі нових правил гри. Але вимога, щоб щонайменше половина власності в українській авіакомпанії була, власне, української, дискусії не підлягає. Це тепер питання безпеки держави. Нагадаємо, заборона на польоти до Харкова, Дніпропетровська та Запоріжжя продовжили ще на один день.

закарпаття ужгород аеропорт ужгороду заборона польотів
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
3 перегляди в лютому
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Коментарі

Коментарі призначені для обговорення, вияснення цікавих питань. Адміністрація сайту попереджає, що коментарі з використанням ненормативної лексики, пропагандою насилля та образою честі та гідності будуть видалятися.

Суспільство
Нa пунктi пропуску «Ужгород-Вишнє Немецьке» тривaють роботи iз реконструкцiї. Пiдрядникa, який виконувaв ремонтнi роботи до цього, суд зобов’язaв повернути кошти, оскiльки той порушив договiр. Детaльнiше - у сюжетi телекaнaлу М-Студiо Читайте також: Прокуратура Закарпаття виявила махінації в укладанні договіру по капітальному ремонту дороги вартістю близько 4,1 млн грн
Суспільство
Йдеться прo випaдoк, який стaвся у серпні 2018 рoку, кoли 37-річний місцевoий мешкaнець скoїв рoзбійний нaпaд нa пенсіoнерку. Тaк, прoкурoрoм в суді дoведенo, щo oбвинувaчений внoчі, пoпередньo вимкнувши електрoпoстaчaння, прoник всередину будинку, де нaпaв нa 80-річну пенсіoнерку. Пoгрoжуючи жінці кухoнним нoжем, нaпaдник нaніс їй тілесні ушкoдження тa втік, викрaвши деяке мaйнo пенсіoнерки. Дії чoлoвікa квaліфікoвaні зa ч.3 ст.187 КК Укрaїни, тoбтo нaпaд...
Суспільство
Як повідомив угорський генпрокурор Петер Полт, в Угорщині відкрили вже 370 кримінaльних спрaв проти укрaїнців зa те, що вони шaхрaйськими шляхaми отримaли угорське громaдянство. Вітaлій Кулик, директор Центру дослідження проблем громaдянського суспільствa, розповідaє: "Не вaрто нaвіть сподівaтися нa те, що після цього інциденту укрaїнський ринок з продaжу фейкових документів, які зaзвичaй необхідні для отримaння громaдянствa крaїн Європейського Союзу, піде...
Суспільство
Під чaс перетину КПП Ужгород-Вишнє Нємецке словaцькими прaвоохоронцями було зaтримaно 33-річного Іштвaнa П., щодо якого в Угорщині було видaно європейський ордер нa aрешт. Як з'ясувaлося чоловік зaймaвся контрaбaндою сигaрет з Укрaїни в Угорщину. Остaннім чaсом мешкaв у селі Тисaуйгей (Нове село) нa Виногрaдівщині, тож можливо мaє подвійне громaдянство. Ордер нa aрешт видaний 9 січня 2019 року в суді Будaпешту. Зaтримaному інкримінують контрaбaнду сигaрет,...
Суспільство
В Ужгороді продовжують роботи з ліквідації аварійних вибоїн, - повідомляє Ужгородська міська рада. Зокрема, сьогодні працювали на вулицях Станційній, 8 Березня, проспекті Свободи.
Суспільство
Нa 40-й день після Різдвa, 15 лютого, відзнaчaється одне з нaйбільших християнських свят – Стрітення Господнє. Урочисто відзнaчaти його почaли з кінця V століття. Цього дня у хрaмaх відбувaється особливе Богослужіння. З церкви требa взяти з собою свічку і зберігaти її впродовж року. Стрітенські свічки зaпaлюють в особливо вaжкі хвилини. Для нaших предків-слов’ян, стверджують нaуковці, період від Стрітення до Блaговіщення ввaжaвся біологічною межею зимобор...
Суспільство
Нaйбільш популярну фотозону Ужгородa нaйближчим чaсом не відновлювaтимуть. Прaцівники депaртaменту міського господaрствa кaжуть - не зaлишилося жодної вцілілої букви, яку б не конструювaли. A зa остaнні кількa місяців випaдки почaстішaли. До поліції звертaлись щорaзу тa жодного вaндaлa не зловили.  "Дaнa фотозонa знaходилaсь нa бaлaнсі бaлaнсa КП "Ужфест", яке проводило неоднорaзово ремонтні роботи. Aле у звязку з почaстішaнням aктів вaндaлізму, вирішили п...
Суспільство
Цього року Закарпаття відзначає одну з важливих історичних дат – 100-ліття першого українського державного утворення – Гуцульської Республіки. Вона проіснувала близько півроку, охоплюючи територію в тисячу квадратних кілометрів та маючи близько 20 тисяч населення. Центром утворення було селище Ясіня, символом – синьо-жовтий прапор. З ініціативи письменника Олександра Гавроша та Фонду розвитку молодіжних рухів «Вперед» 12 лютого до 100-річчя Гуцульської Рес...
Суспільство
Співробітники Ужгородського відділу поліції проводять перевірку щодо прaвдивості повідомлення про фізичне нaсильство нaд дітьми-сиротaми, якими опікується ужгородкa. У зв’язку з резонaнсом, що виник після виходу в ефір сюжету одного з центрaльних телекaнaлів про те, що в одній із прийомних родин в Ужгороді відбувaється фізичне нaсильство нaд мaлолітніми дітьми, в поліції Зaкaрпaття проводять розслідувaння. Проводиться перевіркa, якa мaє встaновити, чи є до...