Новини компаній
12:00, 27 жовтня 2023 р.
Бізнес під час війни: досвід фінансового сервісу Money24
Новини компаній
Через війну український бізнес потрапив у непросту ситуацію. Хтось прийняв рішення припинити діяльність, відсидітися до кращих часів. Дехто – навпаки: зайняти активну позицію і розвиватися за будь-яких умов. До другої категорії компаній належить відомий на Закарпатті сервіс Money24. Ми поспілкувалися з CEO цього бізнесу, Мариною Кут, щоб дізнатися, як за часів війни не просто виживати, а й зростати та удосконалюватись .
З якими проблемами стикається ваш бізнес сьогодні?
Ми працюємо у складних і мало прогнозованих умовах. Здавалося, що під час пандемії Covid-19 було важко передбачити події на ринку, сьогодні ж - за воєнних обставин - додалося стільки чинників впливу, що планування навіть у короткостроковій перспективі видається невдячною справою. Наше сьогодення – це кадровий голод. Багато кваліфікованих працівників виїхало за кордон, рятуючись від війни. Ті, хто залишилися, працюють понаднормово, виснаження дається взнаки. Новий персонал не завжди готовий вчитися, брати відповідальність на себе. Хоча ми активно інвестуємо у їхній професійний розвиток.
Наскільки важко займатися розбудовою бренду під час війни?
Новий бізнес-план компанії був презентований 31 грудня 2021 року. Уже тоді ми розуміли, що перебіг подій може бути катастрофічним, і стратегія розвитку мала кілька альтернатив, зокрема, з урахуванням можливого воєнного вторгнення. 2-3 перших дні війни знадобилися нам для усвідомлення, що найгірше таки сталося. А далі ми взялися за реалізацію нових ідей. Сьогодні, у найскрутніший для країни час, ми можемо перевірити себе на міцність. Такої кризи ми ніколи раніше не знали, але з викликами вона несе нам і нові можливості. Настав час змін – період, коли треба бути максимально гнучким і адаптивним, приймати швидкі рішення і виборювати гідне місце як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках. Особисто мені, у цьому дуже допомагає здорова амбітність. Саме в період великої війни, ми почали масштабні зміни нашого бізнесу, фактично ми змінили бізнес-модель та зробили тотальний ребрендинг.
У чому переваги вашої кадрової стратегії?
Ми завжди максимально уважні до людей. Беручи нового співробітника, компанія мотивує його до кар’єрного зростання. Перших 6-12 місяців ми ретельно спостерігаємо за його динамікою, виявляємо сильні і слабкі місця, і по закінченні цього терміну добре розуміємо, чи може він обійняти іншу позицію (регіонального менеджера, працівника бек-офісу тощо). Насправді, 80-90% нових вакансій ми закриваємо зсередини.
Чи порівнюєте свій бізнес з конкурентами в Україні та за кордоном?
Безперечно, усе пізнається у порівнянні. Це чудово, порівнювати свою сьогоднішню компанію з нею ж вчорашньою, але цього замало. Треба дивитися на конкурентів, їхні переваги і недоліки, переймати конструктивний досвід, уникати повторення помилок. Скажу по правді, часом я практикую візити до обмінних пунктів інших компаній. Зазвичай, після цього відчуваю гордість за наш сервіс, розумію, що рухаємося у вірному напрямку. Численні закордонні відрядження і усвідомлення того, що послуги на ринку ЄС не вирізняються якоюсь особливою унікальністю, стали стимулом для нової цілі – виходу на європейський ринок.
Які поради дасте українському бізнесу сьогодні?
Найперше – тримати удар і, в жодному разі, не здаватися. Ставати більш гнучкими, підхоплювати актуальні управлінські тренди, плекати організаційні здібності. Стабільно гарантувати високу якість продуктів і послуг. І найголовніше – лишатися людяними, цього так бракує сьогодні.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
18:59, 10 грудня
18:59, 10 грудня
18:59, 10 грудня
18:59, 10 грудня
12:03, 2 грудня
live comments feed...