35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?

«Пересів на електромобіль і тепер плачу менше 40 грн за 100 км пробігу».

Чергова пропаганда екоактивістів або ж реальні цифри? Давайте рахувати.

В Ужгороді по сусідству жили 2 приятеля.

Консервативний Сашко не довіряв всім цим електромобілям. Сяде заряд серед чистого поля і що він з ним буде робити? Постійно треба шукати, де зарядити ту батарею. А ще ж всі знають, які захмарні ціни на ці електромобілі. Ні, йому такого не треба, він візьме собі звичайне надійне авто на ДВЗ. Замовить авто з США з мінімальним пробігом та й горя не знатиме.

А ось прогресивному Богдану вже набридло віддавати щомісяця по 200$ за бензин. Він зацікавився електромобілями, почитав про них на різних сайтах та форумах та наважився на покупку. Виявилося, що електромобілі не такі вже й дорогі, якщо везти їх з Китаю. Він звернувся до компанії, яка займається купівлею електрокарів в Китаї. На сучасному китайському ринку нових електромобілів варіантів у ціновому діапазоні до 30 000$ вистачає.

35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-1 35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-2 35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-3

Перший рік експлуатації

Спочатку Сашко сміявся над Богданом: «та ти на тій електричці далеко не проїдеш», «а що будеш робити коли батарея подохне?»

Богдан не сміявся, а рахував економію. Середні витрати «пального» на 100 км для електромобіля - 14 кВт⋅год, для авто на ДВЗ - 1 л бензину.

Таким чином за 100 км пробігу приятелі платили зовсім по-різному:

  • Богдан на своєму електромобілі платив 35 грн, виходячи з вартості 2,5 грн за 1 кВт⋅год)
  • Сашко на своєму бензиновому авто платив 250 грн, виходячи з вартості 25 грн за 1 л А-95)

Так, Богдан тільки на пальному економив у 7 разів більше, ніж Богдан. Що стосується ТО, то електричні автомобілі не мають в традиційному розумінні зчеплення або передач, а конструкція трансмісії має менше рухомих деталей.

Це позбавляє нас від звичних витратних елементів. Заміна свічок, масла, ременя ГРМ та інші “розваги” залишаються для власників авто з ДВЗ. Отже по витратам за перший рік на ТО маємо:

  • для новенького електромобіля Богдана одне ТО на рік обійшлося у 20$
  • авто Богдана потребувало 3 ТО на рік, які в сумі обійшлися у 250$

Економія на електромобілі за 10 років

Тепер давайте заглянемо у майбутнє та порахуємо, у скільки обійдеться експлуатація авто Сашко та Богдану на найближчі 10 років.

Сашко з сумом усвідомлює, що вартість ТО зі зростанням дальності пробігу для його авто зростає. Богдана це не турбує, як і не турбує очікуване подорожчання бензину.

Отже, такі витрати маємо для авто Сашка:

35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-4

А такі витрати для електромобіля Богдана:

35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-5

Отже, за 10 років при пробігу 300 000 км Богдан на відміну від Сашка зекономив більше 20 000$. Можна сказати, заробив собі на новий електромобіль.

Житель міста у повсякденному житті рідко проїжджає більше 60-70 км по місту: дітей в школу, дружину на роботу, сам на роботу, ввечері усією сім'єю по магазинам. Це відстань, яку покривають навіть найбюджетніші моделі. Ще більше варіантів за посиланням.

35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-6 35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-7 35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-8 35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-9 35 грн замість 250 грн на пальне. Ідеальне авто для міста: міф чи реальність?, фото-10
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
17 переглядів у травні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати
Коментарі