14:44, 9 вересня 2020 р.
Той, хто платить - той і маніпулює. Чи можна вірити соціології?
Останнім часом у інтернет просторі з’являється так багато цифр і сумнівних соціологічних даних, що виникає питання: чи можна вірити соціологам?
Якщо дедалі частіше у передвиборчий період маніпулятивне використання даних у заголовках є просто способом зробити резонанс і нічого спільного з науковими дослідженнями не має.
Маніпуляційна соціологія, це коли:
- формулюють запитання, які вже скеровують до певної відповіді
- складають їх напередодні виборів, так би мовити соціологічні компанії на замовлення певних зацікавлених осіб;
- той хто платить, той і маніпулює.
Словом, соціологічне «маніпулювання» полягає в тому, що опитують окрему групу людей і формують запитання так, щоб отримати тільки негативну відповідь щодо певного кандидата, чи партії.
Здебільшого такі фейкові соціологічні центри "готують" дослідження лише під вибори, а в міжвиборчий період не проводять ніякої діяльності.
Тому, чи варто про них взагалі згадувати і звертати увагу, тим більше посилатися на їхні дослідження?
Соціологи науковці стверджують - ні!
Богдан Петренко , заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму :
«Українці не хочуть втрачати свій голос. Тому існує ймовірність, що попадеться проплачений рейтинг, у якому кандидат-аутсайдер займає перші позиції. Слід розуміти, що у всіх соціологічний опитувань є свій замовник. І цей замовник вирішує, які опитування давати «на гору».
Читайте також: Загальний карантин надто дорого коштував: Європа хоче навчитися жити з коронавірусом
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
18:59, 10 грудня
18:59, 10 грудня
18:59, 10 грудня
12:03, 2 грудня
18:59, 10 грудня
live comments feed...