• Головна
  • Той, хто платить - той і маніпулює. Чи можна вірити соціології?
14:44, 9 вересня 2020 р.

Той, хто платить - той і маніпулює. Чи можна вірити соціології?

Останнім часом у інтернет просторі з’являється так багато цифр і сумнівних соціологічних даних, що виникає питання: чи можна вірити соціологам?

Якщо дедалі частіше у передвиборчий період маніпулятивне використання даних у заголовках є просто способом зробити резонанс і нічого спільного з науковими дослідженнями не має.

Маніпуляційна соціологія, це коли:

- формулюють запитання, які вже скеровують до певної відповіді

- складають їх напередодні виборів, так би мовити соціологічні компанії на замовлення певних зацікавлених осіб;

- той хто платить, той і маніпулює.

Словом, соціологічне «маніпулювання» полягає в тому, що опитують окрему групу людей і формують запитання так, щоб отримати тільки негативну відповідь щодо певного кандидата, чи партії.

Здебільшого такі фейкові соціологічні центри "готують" дослідження лише під вибори, а в міжвиборчий період не проводять ніякої діяльності.

Тому, чи варто про них взагалі згадувати і звертати увагу, тим більше посилатися на їхні дослідження?

Соціологи науковці стверджують - ні!

Богдан Петренко , заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму :

«Українці не хочуть втрачати свій голос. Тому існує ймовірність, що попадеться проплачений рейтинг, у якому кандидат-аутсайдер займає перші позиції. Слід розуміти, що у всіх соціологічний опитувань є свій замовник. І цей замовник вирішує, які опитування давати «на гору».

Читайте також: Загальний карантин надто дорого коштував: Європа хоче навчитися жити з коронавірусом

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#соціологія #вибори
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...