• Головна
  • Бізнес на ШВЛ не поставиш: як виживають ужгородські підприємці в умовах карантину
20:18, 8 квітня 2020 р.

Бізнес на ШВЛ не поставиш: як виживають ужгородські підприємці в умовах карантину

Минув третій тиждень всеукраїнського карантину, і люди почали відчувати перші економічні наслідки карантину. Хтось залишився зовсім без роботи, комусь скоротили заробітну плату, а хтось мусить дбати не лише про свої статки, а й про тих, хто від тебе залежить. В яких умовах опинилися підприємці Ужгорода (ми не говоритимемо тут про продуктові магазини та аптеки), як вони виходять із ситуації, що роблять із персоналом та нестачу якої підтримки підприємництва відчувають – усім цим Сайт міста Ужгорода поцікавився у чотирьох власників/cпіввласників малого бізнесу. Різні напрямки роботи, різні можливості, різні історії. Пропонуємо пряму мову кожної (так трапилося, що тут зібралися самі жінки) з них.

Олександра, Антоніна і Юліанна,

власниці фітнес-студії Gfamily

На вихідних, перед введенням карантину, ми почали обговорювати, як нам діяти далі. На прикладі країн Європи нам вже було зрозуміло, що це не жарти. А оскільки у нас в групі по 10-12 людей, ми вирішили не ризикувати здоров’ям наших дівчат, і у неділю ввечері всім повідомили, що студія зачиняється на карантин.

Персонал і режим роботи

В першу чергу, нам довелося швиденько переходити в режим онлайн-занять. Це було нескладно, оскільки наша сторінка в Інстаграм розвивалася і до карантину. Ми склали чіткий план, як ми будемо діяти далі. Почали підтримувати наших дівчат, викладати відео тренування, проводити прямі ефіри із заняттями. У нас просто надзвичайна підтримка від наших людей! І це дуже допомогловвійти у новий режим нашої роботи.

Для прямих ефірів з тренуваннями, насправді, не потрібно нічого особливого - тільки телефон, штатив, підготовлене заняттяі люди, які з тобою тренуються дома.Ми так само готуємо тренування, як і для студії. Єдине відрізняється - зазвичай у кожного з нас трьох своя група, а тут ми троє ведемо заняття для всіх.

Але ми не зупиняємося тільки на прямих ефірах. Зараз ми працюємо над програмою онлайн-занять. І тут нам довелося виходити із зони нашого комфорту: вчитися розмовляти на камеру, що виявилося не дуже легко. Але ми не здаємось.Закупили потрібний інвентар для зйомки в студії. Ми дуже хочемо, щоб все було якісно, продумано. Тепер у нас є мікрофон, світло. Через карантин ми не залучаємо людей, які на цьому спеціалізуються, і все робимо самі, звичайно, не без допомоги наших близьких. Без них нам заразбуло б набагато важче.

Клієнт і його потреби

На жаль, зараз багато людей залишилося взагалі без роботи. І незрозуміло, скільки це ще триватиме. Звичайно, не всі наші дівчата мають можливість, в даній ситуації, витрачати кошти на тренування. Тому ми проводимо як платні заняття, так і безкоштовні. Ми хочемо, щоб кожен мав можливість потренуватися з нами.

Прогнози та сподівання

Зараз наше завдання - зробити все, щоб наш маленький бізнес жив далі: і в карантині, і без нього. Нам також страшно, ми точно не можемо бути впевнені, що і після карантину все буде добре. Але ми докладемо максимум зусиль, щоб зберегти нашу студію. Зараз ми працюємо в 2 рази більше і не збираємось зупинятися.

Думаю, деяким підприємцям зараз не вистачає лояльності з боку орендодавців. В Ужгороді ціни на оренду немаленькі, і коли ти не заробляєш, то і платити нічим. Наскільки нам відомо, не всі це беруть до уваги.

У нас зараз є всі можливості для підтримки нашого бізнесу. Головне - не сидіти склавши руки і чекати закінчення карантину. Працювати, багато працювати. В наших руках майбутнє нашої студії, і ми не збираємося їх опускати. І бажаємо кожному з вас, хто думає, що це кінець вашій справі- робіть все, що у ваших силах! Виходьте з людьми на контакт, по можливості переходьте в онлайн режим, не припиняйте розвиватись. Якщо це справа вашого життя, збережіть її.

Ірина Рогаль,

Студія краси COOLBABA

Через карантин нам довелося закрити два салони краси. Повністю, і невідомо, на який термін – спершу це було до 3 квітня, тепер – до 24. В обидвох них працювали люди, про яких також думаю – адже це фінансовий збиток не лише для мене, а й для усіх них.

Оренду платити за приміщення потрібно, послуги сигналізації теж, але працювати ми не в змозі у зв’язку з карантином. Втім, у нинішній ситуації ми б і так не працювали, бо розуміємо усі ризики захворювання. Ми контактуємо з багатьма людьми, і тому ми з 17 березня ми не працювали ні одного дня.

Персонал і режим роботи

Наразі увесь персонал вдома. Частину клієнтів хтось ще приймав вдома 17 і 18 березня, оскільки ніхто не був готовий до аж такого повороту подій, тому «термінових» клієнтів майстри ще приймали вдома. Але це було лише два дні.

Ми всі переживаємо і хвилюємося, але розуміємо, що від цього залежить наше здоров’я і здоров’я близьких людей. Звісно, в багатьох є діти, і вони звичайно всі разом вдома, і краще було б, щоб вони ходили на роботу, а діти - в садки і школи. І саме для того, щоб це сталося пошвидше, ми сидимо вдома.

Клієнт і його потреби

Ми спілкуємося із клієнтами, наскільки це можливо в наших реаліях. Продовжуємо вести сторінки у соцмережах; вже двічі, разом із продовженням карантину, переносили особисто кожному запис на «післякарантинний» час. Є клієнти, які не розуміють, що таке саме карантин, і просять вийти - хоч тихесенько, хоч на одну годинку. І таких людей багато.

Та чесно, я не розумію, як можна думати про нігті, брови і волосся зараз. Якщо таке твориться в цілому світі. Люди помирають, а деяким терміного нігті пофарбувати потрібно. Та втім, звісно, більшість розуміє ситуацію і чекає з нетерпінням, коли ми повернемось на роботу.

Прогнози та сподівання

Дуже хотілося б, аби орендодавці справді пішли нам назустріч і не знімали платню. Ми там не знаходимось, ми не маємо змоги працювати і, відповідно, нам нема, з чого платити. Насправді найбільше не вистачає моїх дівчат, які зі мною працюють, і моїх клієнтів, яких я дуже люблю. Та найголовніше зараз – аби всі ми були здорові.

Євгенія Ганусич,

Директор туристичної агенції «Галатея»

На даний момент ми знаходимося вдома і працюємо виключно онлайн. Бронювання поки немає, хоча є люди, які цікавляться можливими видами відпочинку, тому попит є навіть в такій ситуації.

Персонал і режим роботи

Саме зараз ми переважно займаємося тими заявками, які уже були наявні на цей момент – тобто, це раннє бронювання, це ті люди, які мали їхати на відпочинок і безпосередньо у період карантину (тобто до 24 квітня), так і у період літа і навіть осені. Основна робота зараз – консультувати туристів, переносити чи анулювати відпочинок тощо.

Клієнт і його потреби

По кожній заявці ми спілкуємося індивідуально – як з туристом, так і з туроператором, - щоб знайти оптимальний варіант для всіх сторін. Варіанти вирішення проблеми будуть різними: для тих поїздок, що потрапляють у період карантину – одне рішення; для тих, у кого відпочинок планується у травні-червні – консультація і вирішення питань в індивідуальному порядку. Деякі тури анулюються згідно умов договору;хтось змінює напрямок чи переносить відпочинок на пізніші дати, навіть на наступний рік. Також можливий варіант «заморозки» коштів –фіксується сплачена сума у валюті (за курсом, який був дійсний на момент оплати), яку можна буде використати пізніше, коли ситуація стабілізується. Так, до речі, працюють авіакомпанії, круїзні компанії – дають сертифікати, депозити тощо.

Прогнози та сподівання

Ми постійно слідкуємо за ситуацією. Наші туристи з порозумінням ставляться доситуації, оскільки вона є не стандартною для всіх нас. Ми всі сподіваємося, що це закінчиться як найшвидше. Але точні дати назвати поки тяжко – ситуація поки така, що ми просто не можемо нічого спрогнозувати.

Валентина Карякіна,

співвласниця мережі косметичних магазинів VIVAКосметика

Перше, що ми почали змінювати на карантині – це наше сприйняття нових умов. Ми стараємось проявляти гнучкість, креатив. Ми аналізуємо і рахуємо можливі збитки і шукаємо нові методи роботи і можливості комунікувати з клієнтом.

Персонал і режим роботи

Персонал для нас тепер складне питання. Ми нікого не скорочуємо, а навпаки - запропонували працювати (з дотриманням всіх правил та санітарно-гігієнічних норм в період карантину) – більшість працівників відмовились, але є одиниці, хто погодився. Їм ми за це особливо вдячні, тому що нам, як магазину, що продає засоби особистої гігієни (шампуні, мила, санітайзери (антисептики)для рук, інші миючі засоби для тіла та волосся) дозволено працювати (згідно постанови КМУ №215 від 17.03.2020 року). Так, спільними зусиллями нам вдалось хоча б частково, з певними обмеженнями і правилами обслуговування, відновити роботу 2-х магазинів.

Кризу важко долати наодинці, без підтримки і вірних людей. Цей карантин чудово демонструє, в якій країні ти живеш, яка у тебе сім’я, яке у тебе оточення, з ким працюєш, на кого можна покластись, а хто при перших же складнощах скаже «я пас». Це реальність, яку теж потрібно правильно сприймати, робити висновки і йти далі.

Клієнт і його потреби

Клієнт! А ось тут на нас чекало багато позитивних і приємних відкриттів. Наші клієнтинайкращі, і без їхньої підтримки, просто хороших слів і відгуків ми б уже давно опустили руки. Але те, що нам пишуть щодня, роблять онлайн замовлення з різних куточків України і в межах нашого міста – це для нас нереальна опора і мотивація. Ми любимо свого клієнта, ми хочемо для нього зробити максимум, що дозволено і припустимо в цих умовах. Доставляємо онлайн, відповідаємо на повідомлення швидко, стараємось уважно консультувати, прислухаючись до потреб кожного індивідуально. Клієнти – це наша найбільша цінність, і ми окремо кожному дякуємо, що обирає саме нас у цей час.

Підтримка бізнесу, прогнози та сподівання

В перший же тиждень карантину ми запропонували ініціативу на нашому акаунті Instagram (у нас там 14,5 тис підписників ) безкоштовно прорекламувати місцеві бізнеси, які працюють онлайн в умовах карантину. Всіх охочих ми постарались прорекламувати, але цього недостатньо, адже щоб мати хороший результат – сторінка теж має бути «готова». Раніше на мене багато хто дивився з подивом і не розумів, чому я так активно говорю про присутність бізнесу в соцмережах і не тільки, а тепер це - саме те, що може врятувати ваш бізнес і хоч якось зберегти клієнта і пережити кризу. Я ще більше впевнилась, що було стратегічно правильним рішенням інвестувати кошти, сили і час у розвиток наших соцмереж. Тепер вони працюють на нас і рятують від найгірших сценаріїв.І ще одна рекомендація для тих, хто тільки тепер взявся за це – не покладайте надії лише на одну соц.мережу. Сьогодні вона є, а завтра її нема. Ваш бізнес має бути якісно представлений на різних платформах – Facebook, Instagram, Google, Telegram. Тільки так вас зможе знайти новий клієнт, постачальник або бренд, який може запропонувати співпрацю. Підприємцям тепер не вистачає гнучкості, тому що всі звикли до певного стилю роботи і спілкування з клієнтом, але все так динамічно змінюється, що для того, щоб стояти, ти маєш йти, а для того, щоб йти, ти маєш бігти. Бігти швидше, ніж твій конкурент.

Український бізнес та економіка країни ще довго буде оговтуватись від того, що тепер відбувається. На жаль, бізнес не вакцинуєш і до апарату штучного дихання не підключиш.

 Ірина Сов'як спеціально для Сайту міста Ужгород 0312.ua

(всі фото надані інтерв'юйованими особами)

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Ужгород #Закарпаття #коронавірус #бізнес #карантин
12,0
Високі оцінки користувачів за Стиль викладу
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...