• Головна
  • Ресторани та кафе в умовах карантину: як вижити в кризовій ситуації
Новини компаній
23:29, 1 квітня 2020 р.

Ресторани та кафе в умовах карантину: як вижити в кризовій ситуації

Новини компаній
Ресторани та кафе в умовах карантину: як вижити в кризовій ситуації

Завершився третій тиждень карантину. У Києві та інших населених пунктах України ресторани та кафе закриті для прийому відвідувачів. Багато з них перейшли на формат обслуговування «на винос» і доставки замовлень додому. Деякі заклади повністю зупинені. Різкий перехід на нові умови спричинив зниження прибутковості. За підрахунками експертів тільки за перші кілька днів карантину доходи ресторанного бізнесу знизилися більш ніж на чверть. Як вижити в умови кризи? Відповідь одна - прийняти нову реальність і адаптувати до неї свою діяльність. Пропонуємо кілька рекомендацій, які допоможуть залишитися «на плаву».

Організація роботи закладу

В даний час основним форматом роботи закладів громадського харчування стала доставка їжі по місту. Багато кафе та ресторанів практикують також самовивіз - обслуговування клієнтів без відвідування закладу.

Крім загального планування з'являються нові завдання - організація прийому та обробки заявок на доставку їжі, розробка маршрутних листів і багато іншого. Можливо, доведеться переобладнати деякі приміщення. Наприклад - в одному із залів облаштувати кабінет менеджера.

Особливу увагу слід приділити прибиранню приміщень, адже вимоги до дезінфекції у зв'язку з епідемією посилились врази. Щоб поверхні було легше обробляти, варто прибрати зайві предмети меблів і декору. Дотримання персоналом жорстких правил особистої гігієни має контролюватися адміністрацією. По можливості, слід забезпечити кожного співробітника необхідним набором гігієнічних засобів.

Стратегія діяльності

Подальша робота повинна будуватися на лояльності. Необхідно провести переговори з франчайзі, орендодавцями, постачальниками, банками, податковою, комунальними службами про реструктуризацію фінансових зобов'язань. Більшість контрагентів погоджуються на відстрочки виплат. Але і самі власники бізнесу повинні бути лояльними по відношенню до інших. Персонал не повинен залишитися без роботи і втратити зарплату. Розрахунки з постачальниками та підрядниками слід закривати максимально швидко - у міру надходження коштів. Також не варто відмовлятися від безоплатної допомоги. Наприклад - передача продуктів в благодійні організації, приготування їжі для клінік та лікарень.

Ресторани та кафе в умовах карантину: як вижити в кризовій ситуації, фото-1

Щоб знизити збитки, роботу ресторану або кафе необхідно перебудувати буквально в лічені дні. Розробка і впровадження нових сервісів, розширення географії обслуговування клієнтів, проведення онлайн-заходів (наприклад, майстер-класів з приготування певних страв) - все це запорука «виживання» в непростій ситуації. Основне правило - всі нововведення повинні строго відповідати рекомендаціям ВОЗ і Міністерства охорони здоров'я України.

Як бути з персоналом

Як уникнути звільнення співробітників? Є тільки один вихід - перекваліфікація і задіяння в нових сервісах. Наприклад, офіціанти і баристи можуть стати кур'єрами.

Впровадження автоматизації

Перебудовувати роботу бізнесу необхідно за лічені дні. І тут не обійтися без сучасних програм автоматизації для ресторанів і кав’ярень. Вони дають можливість оперативно отримати картину поточного стану справ (фінансів, зобов'язань, залишків на складі), швидко перерозподілити ресурси, оптимізувати витрати. Крім того, це справжня знахідка в умовах карантину. Адже контролювати всі процеси, отримувати звіти та приймати рішення можна дистанційно, перебуваючи вдома в самоізоляції. Програмне забезпечення встановлюється на будь-який девайс, будь то ПК, планшет або навіть смартфон. Однією з таких спеціалізованих програм для ресторанів і кафе є SmartTouch POS, з її функціоналом і можливостями можна ознайомитись на офіційному сайті розробників.

Що буде далі

Конкретні цифри збитків назвати поки неможливо. Однак залишається очевидним факт - робота ресторанного бізнесу буде повністю переформатована. Багато гравців підуть з ринку. Залишаться лише ті, хто матиме на руках повну і об'єктивну інформацію про поточний стан справ, зможе правильно її використовувати, проявить гнучкість, відкриє нові можливості розвитку з урахуванням існуючих умов. Коли завершиться карантин, люди зможуть вільно залишати домівки і спілкуватися один з одним, їм неодмінно захочеться розваг. Деякі представники індустрії прогнозують, що після карантину попит на послуги ресторанів і кафе різко зросте. Ті, хто зуміє швидко пристосуватися зараз і «протриматися» до цього часу, будуть винагородженні сторицею.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
0,0
Оцініть першим
Авторизируйтесь, чтобы оценить
Авторизируйтесь, чтобы оценить

Коментарі

Оголошення
live comments feed...