Це кінцева? Або куди їдуть ужгородські ліфти

Які вимоги ми ставимо до ліфта, який курсує у наших багатоповерхівках? Мабуть, головне, аби він рухався – вгору і вниз. Додаткові опції – щоб ліфт був чистим і рухався швидко. Але з усім по черзі.

Щоб наші ліфти стабільно рухалися, їх обслуговує Комунальне підприємство «Ужгородліфт». Таких механізмів на технічному обслуговуванні у підприємства 141. Наголосимо, що йдеться саме про технічне обслуговування, а не утримання у належному стані.

До слова, у кожного ужгородського ліфта є власник. У відповіді на інформаційний запит від «Сайту міста Ужгород» Ужгородській міській раді йдеться:

«У разі поломки, пошкодження, чи необхідності проведення капітального ремонту ліфтів відновлення роботи ліфтів покладається на власника ліфтів. Відповідно до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» ліфти, що відносяться до механічного обладнання багатоквартирно будинку, є спільним майном багатоквартирного будинку. Законом також визначено, що власники квартир та нежитлових приміщень є співвласниками спільного майна багатоквартирного будинку, які зобов’язані забезпечувати належне утримання, експлуатацію, реконструкцію, поточний і капітальний ремонт, технічне переоснащення спільного майна житлового будинку пропорційно до частки співвласника на умовах співфінансування».

Ліфт – механізм складний і, як будь-який інший, потребує планових ремонтів. За інформацією КП «Ужгородліфт», станом на 1 березня 2020 року таких планових робіт чекають 110 працюючих ліфтів, тобто 78%. До слова, 8 ужгородських ліфтів вже нікуди не їдуть, адже з 7 із них невстановленими особами було розкрадено обладнання, а в одному вийшла з ладу лебідка. За словами комунальників, загальна сума завданих збитків через крадіжки складає близько 440 тисяч гривень. З цього приводу, обслуговуюче підприємство направило 7 заяв до правоохоронних органів.

Водночас, як повідомили «Сайту міста Ужгород» у відділі комунікації поліції Закарпатської області, у правоохоронців відкрито 4 кримінальні провадження, що стосуються ліфтового обладнання у місті Ужгород. Усі злочини кваліфіковані за ч. 1 ст. 185 ККУ, тобто таємне викрадення чужого майна. Санкція статті передбачає покарання у вигляді штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадськими роботами на строк від 80 до 240 годин, або виправними роботами на строк до 2 років, або арештом на строк до 6 місяців, або позбавленням волі на строк до 3 років.

Поліцейські додають, що у більшості випадків доступ до під’їздів не був вільним, тобто двері були оснащенні кодовим замком або домофоном. А щодо перспектив розкриття таких злочинів і притягнення винних до відповідальності, то вони мінімальні, зокрема, й через те, що «ніхто нічого не бачив і не чув».

Щодо «ліфтових рахунків» міста, то вони є доволі розбанасованими. Так, загальна сума заборгованості мешканців багатоповерхових будинів за користування ліфтами станом на 1 березня 2020 року становила 4,44 мільйона гривень, і ця сума постійно збільшується. У той же час, у рамках Програми капітального ремонту житлового фонду на 2020 рік рішенням сесії Ужгородської міської ради передбачено капітальний ремонт 35 ліфтів у багатоквартирних будинках, які обслуговують управителі та в яких діють ОСББ, ЖБК. Це - всього 20% від потреби. На проведення робіт з капітального ремонту цих ліфтів із бюджету міста мають виділити 1,68 мільйона гривень.

Фахівці зазначають, що борги за ліфтову комуналку – це біда усіх міст. Пов’язана вона, наприклад, із тим, що принципово не сплачують за користування ліфтами мешканці 1-3 поверхів. З одного боку, для них ця послуга є абсолютно не актуальною, з іншого – ліфт там все одно курсує. Серед прикладів, як такі питання вирішуються, – узгоджене блокування ліфтів на перших поверхах із подальшою зміною тарифу для решти мешканців. Загалом же тариф виходить із розрахунку на 1 квадратний метр загальної площі квартири – у ваших платіжках ви побачите суму у 1,67 грн/кв.м., а також пункт за послугу управління будинковою та прибудинковою територіями «Електрика ліфт 1». По Україні тариф за експлуатацію ліфта варіюється від 0,8 до 5 грн/кв.м., іноді це частина загальної вартості за послуги компаній разом із прибиранням під’їзду, вивозом сміття тощо.

Приїжджих дивує інженерія деяких ужгородських ліфтів, адже часом вони у нас дуже повільні і без автоматичних дверей. Нас же дивує вартість ремонту ліфта, який вийшов з ладу. А це суми у десятки тисяч гривень, які стають головним болем для власників ліфта (про них ми писали вище). Ліфт же, мабуть, перебуває у шоці від того, чому він одночасно такий потрібний і такий занедбаний.

Питань щодо ліфтового господарства так же багато, які і емоцій. І у подальшому ми спробуємо знайти відповіді на ці важливі питання. Чи потрібно сплачувати за послугу користування ліфтом, який з різних причин не їде? З’ясуємо, чи дійсно «утримання будинкової території» не включає утримання у належному стані ліфта, який також «мешкає» у будинку. Розберемося із тим, які є додаткові джерела фінансування, окрім наших гаманців, для того, аби придбати необхідне обладнання для відновлення або поліпшення роботи наших раритетних ліфтів.

Відповіді на ці та інші запитання – у наступних публікаціях від наших журналістів. З побажаннями рухатися тільки вперед і вгору ваш «Сайт міста Ужгород».

Катерина Ірха для Сайту міста Ужгород 0312.ua

Підписуйтеся на наш Telegram-канал та отримуйте новини ще оперативніше!

ужгород ліфт
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
267 переглядів в березні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі