17:50, 30 жовтня 2019 р.
QRWaiter: Як четверо ужгородських студентів заснували успішний стартап
Сервіс QRWaiter дозволяє відвідувачам закладів робити замовлення онлайн за допомогою QR-кодів, а власникам кафе – прискорити обслуговування та зменшити кількість офіціантів.
Red Bull поспілкувався з одним із засновників успішного сервісу Миколою Кошуном.
Як почати створювати стартап
Усе почалося з того, що одного разу ми з друзями просто зустрілися в закладі та помітили проблему довгого обслуговування. Так ми стали думати, як її можна вирішити.
Перший етап – розробка ідеї. Ми почали накидати різні варіанти того, як могла б працювати система онлайн-меню: і через Bluetooth, і через Wi-fi – жодного обмеження в ресурсах і технологіях не було. Записували все, що приходило в голову, а потім відфільтровували ідеї, залишаючи лише те, що реально зробити.
У чому переваги QRWaiter
Принцип роботи QRWaiter дуже простий: людина приходить у заклад і замість того, щоб чекати, поки офіціант принесе меню та повернеться, аби прийняти замовлення, вона відкриває камеру, наводить її на QR-код, миттєво відправляє замовлення офіціанту, і може далі продовжувати розмову зі своїми друзями.
Перша і ключова наша перевага – система працює без додатків.
Коли ти приходиш у кав'ярню і банально хочеш замовити каву, тобі не треба для цього завантажувати додаток, вводити пароль, реєструватися – це займає купу часу. В такому випадку буде навіть простіше просто покликати офіціанта. А з нашою системою вам потрібно просто відкрити камеру і навести її на QR-код. Сайт у цьому плані значно корисніший.
Друга перевага в тому, що QRWaiter – помічник офіціанта.
Проєкт не тільки спрощує замовлення в закладі для відвідувачів, він ще й є робочим простором офіціанта, де він може керувати всіма замовленнями. Третя перевага – це методи оплати. Наприклад, якщо в закладі немає терміналу, а клієнт бажає розрахуватися безготівково, то в нашій системі він отримує таку можливість. Людина платить через LiqPay, і кошти напряму йдуть закладу за вказаними реквізитами. Тобто відвічувачам навіть не потрібно чекати, поки офіціант принесе чек і розрахує їх. Клієнт може замовити через систему будь-які послуги, наприклад, покликати офіціанта, попросити прибрати стіл чи принести прибори. Ключовий момент у тому, що інформація від клієнта доступна одразу для всіх офіціантів: тобто якщо одна людина не відреагує, то відреагує інша. Це такий собі Uber для офіціантів.
Ми не хочемо забрати офіціантів з процесу обслуговування – ми хочемо максимально розкрити їхній потенціал. Зараз в офіціанта є персональна дошка замовлень, де він може отримувати замовлення через QR-код або ж створювати їх самостійно. Ми зробили все це в одній системі, щоб не було потреби переключатися між різними програмами. У нас є інтеграція з системою обліку PosTer. Зараз це працює так: ти приходиш у заклад, робиш замовлення, офіціант записує його на листочку, потім приходить до комп’ютера, відкриває систему обліку і вводить туди замовлення. А ми спростили процес: з QRWaiter офіціант може сам приймати твоє замовлення і відразу вводити його в нашу систему. Потім воно автоматично потрапляє в систему обліку – будь-яку, з якою вже налаштована інтеграція.
Також у нас є функція смарт рекомендацій – це така штука, яка розуміє, що ти замовляєш і робить пропозиції. Наприклад, якщо ти замовляєш каву, тобі система рекомендуватиме те, що підходить, – чізкейк чи печиво. Власники закладів кажуть нам, що живе спілкування більш результативне, оскільки офіціант може ще щось порекомендувати і зробити додаткові продажі. Ми це врахували і навчили нашу систему розуміти, що краще рекомендувати людині. Оскільки система володіє всією інформацією про меню, зокрема й про те, чого немає в наявності, пропозиції будуть завжди актуальними.
Як це – створювати стартап без досвіду
У нас не було попереднього досвіду створення стартапів, тому свої помилки ми робимо тут і зараз та одразу на них вчимося. Коли у нас з'явилася ідея власного проєкту, склалося так, що кожен з нас міг виконувати свою функцію, тобто ми доповнюємо одне одного в команді. На мою думку, саме тому цей проєкт є успішним, адже кожен займається своїм напрямком.
У команді нас четверо, а нещодавно з'явився ще дизайнер. Я виконую роль СЕО, відповідаю за маркетинг, просування та роботу з клієнтами. Едуард Грабчак – CОO та front-end, Микита Когут – CTO та back-end Engineer, Пайда Володимир – devOps, відповідає за безпеку.
Ми всі ще студенти, двоє з нас навчаються на четвертому курсі, один – на другому, і ще один тільки вступив на перший курс – це наш основний розробник. Хлопці навчаються на IT-спеціалізації, а я на економічному. Часто проєкт вимагає навчатися чогось нового по ходу, наприклад, поки в нас ще не було дизайнера, мені довелося виконувати його роль. Тому я вивчив основи дизайну і сам все зробив. Нещодавно у нас вийшло оновлення, і дизайн вже набагато кращий, тому що зараз ним займається професіонал. Але якщо виникають будь-які труднощі чи нові виклики, ми готові самі всього навчитися. СХОЖЕ 15 ідей, які можуть змінити університетське життя Дивись, які ідеї вийшли у фінал Red Bull Basement University в 2018 році, та черпай натхнення.
З QRWaiter ми проходили преакселераційну програму Startup Wise Guys програму цього літа. На акселерацію нас не взяли, тому що наш проєкт поки що на дуже ранньому етапі, а їх цікавлять більші стартапи. Преакселераційна програма дала нам дуже багато знань і досвіду. Наприклад, завдяки ній ми налаштували процес онлайн-продажів, маємо структуру компанії та готові показати інвесторам наші реальні показники і плани. Але поки що ми прийняли рішення, що інвестори нам зараз непотрібні, тому що ми рухаємося своїми силами і нам подобається динаміка компанії.
Ми монетизуємо проект за допомогою підписок. Заклад платить нам залежно від кількості столів – від 20 доларів на 10 столів. Якщо заклад підключає наступні 10 столів, то це вже коштує дешевше. Якщо порівняти ці кошти із зарплатами офіціантів та витратами на навчання персоналу, то для самих закладів наша система є дуже вигідною.
Єдина проблема, з якою ми зараз стикаємося, – у тому, що люди ще не дуже готові до таких інновацій, не кожен заклад готовий повністю перейти на автоматизоване обслуговування. Але як показує практика, навіть в Ужгороді, маленькому місті, люди користуються цією системою. В одному із закладів практично всі замовлення йдуть через QR-коди. Наразі ми працюємо тільки в Ужгороді, а загалом QRWaiter користується шість закладів. Скоро будемо підключати заклади у Львові та Києві. Також у нас є партнери в Дніпрі – тобто плануємо запускатися по всій країні, а потім виходити на міжнародний ринок.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
19:25, 21 листопада
19:25, 21 листопада
19:25, 21 листопада
19:25, 21 листопада
19:25, 21 листопада
live comments feed...