• Головна
  • Перевізники пояснили, чим зумовлене зростання проїзду до 7 гривень в Ужгороді
18:49, 14 травня 2019 р.

Перевізники пояснили, чим зумовлене зростання проїзду до 7 гривень в Ужгороді

7 гривень – такий тариф на проїзд в громадському транспорті планують запровадити в Ужгороді.

Чим зумовлене зростання?

Про це в ефірі телепроекту «Тема дня» на Суспільному UA: ЗАКАРПАТТЯ говорили із начальником відділу транспорту, державних закупівель та зв’язку Ужгородської міської ради Петром Бобиком.

Тариф формується із заробітної плати, витрат на мастильні матеріали, паливо, ремонт і технічне обслуговування транспорту, а також загальновиробничих витрат. Крім цього, вартість проїзду формують кошти податкових зобов’язань та плановий прибуток.

«Ця ціна (7 гривень – Авт.) може покрити всі видатки. Ми розглянули аргументи перевізників. Протягом 2 місяців УжНУ здійснювалав моніторинг для перевірки достовірність даних, – пояснив під час ефіру начальник відділу транспорту, державних закупівель та зв’язку Ужгородської міської ради Петро Бобик. – Щодо нового тарифу на перевезення, то суми, запропоновані перевізниками, коливалися від 7,31 до 8,75 грн».

Володимир Козун, директор АТП 12107 розповів про ще кілька факторів, які впливають на підвищення ціни:

«Зарплата виросла на 10%, загальногосподарські витрати – на 20%. У тому числі піднялися ціни на податок на землю, нерухоме майно, вартість води, водовідведення. Вплинула на ціну й низка інших чинників. У нашому підприємстві було так, що за одну добу кількість пасажирів зменшилася на 5 тисяч. Це пов’язано із тим, що були введені нові маршрути комунального транспорту, на які перерозподілилася значна частина пасажирів з інших маршрутів».

Компенсація перевізникам у 2018-му році становила 20 млн грн. У 2019-му Ужгородська міська рада планує виділити 32 млн грн. Однак, ці кошти не будуть повністю профінансовані. Двічі на рік Департамент праці та соціального захисту Закарпатської ОДА спільно з волонтерами здійснює моніторинг транспорту на предмет кількості перевезень пасажирів. На підставі цього формується сума відшкодування.Коли проводили попередні конкурси на маршрути, було декілька вимог до перевізників. Їх, на думку місцевих активістів, зокрема юриста Віталія Грегора так і не виконали.

«Ще три роки тому одна з основних вимог, яку ставила громадськість і яка була прописана у договорах з перевізниками, – це електронний квиток. Однак електронного квитка третій рік немає, а ціна піднімається. Зокрема не підвищується якість перевезень. Ми не бачимо суттєвого оновлення автопарку. Третя претензія одна з основних – порушення графіку руху. Немає якості, немає збільшення якихось економічних показників, що призвело би до підняття тарифу, не встановлений електронний квиток, який вимагала громадськість і до тепер вимагає. З допомогою нього можна рахувати пасажиропотік. А пасажиропотік – це кількість грошей, які виділяються з бюджету на компенсації. Тому поки не буде встановлений електронний квиток, я вважаю, що повертатися до питання щодо підвищення тарифу не є доцільним та обґрунтованим», – прокоментував юрист Віталій Грегор.

Нагадаємо, про підготовку проекту рішення щодо впровадження електронного квитка в Ужгороді йдеться у рішенні виконкому №387 від 11 грудня 2015 року.

Коли він запрацює?

«Ми провели конкурс, визначили переможця. Ним став ПриватБанк. Однак уже на стадії укладання договору з’явився лист від Державної фіскальної служби на Міністерство інфраструктури України. Там зазначено, що законодавство щодо запровадження електронного квитка не відповідає діючому податковому законодавству. Тобто, при розрахунку електронним квитком, обов’язково має видаватися фіскальний чек. Зазначену позицію система електронного квитка ПриватБанку не надає, – пояснив Петро Бобик. – Транспортне законодавство не синхронізоване із податковим».

За словами Петра Бобика, у березні 2019 року група народних депутатів подала законопроект, який врегульовує це питання. Коли воно буде прийняте – ще не відомо.

«Тільки після впровадження змін можемо рухатися. Інший варіант – запровадити систему, котра видає фіскальний чек, однак таких пропозицій зараз немає», – прокоментував Петро Бобик.

Журналісти UA: ЗАКАРПАТТЯ провели онлайн-опитування на своїй офіційній сторінці у Facebook. Користувачів запитали: “Чи готові ужгородці платити 7 гривень за проїзд в маршрутках?”.

Менш ніж за добу в опитуванні взяли участь 1003 респонденти. Відповісти можна було «так», «ні» або залишити свій варіант. Ствердно відповіли 14 користувачів, негативно – 626. Користувачі Фейсбуку запропонували ще й такі варіанти відповідей: «Якщо за ці кошти будуть проведені певні зміни на краще: новий транспорт, краще обслуговування, незмінний графік маршрутів». За цей варіант свій голос віддало 194 користувачів. «Ні, вони ще з минулого підвищення цін нічого не покращили» – 143 особи. «Якщо буде нарешті запроваджено електронний квиток і буде відкрита інформація щодо процедури та калькуляції і обсягів компенсації за пільговиків». За це проголосувало 18 людей.Інші варіанти – 8 осіб.

Видання 0312 в свою чергу також провело опитування на сторінці у Facebook. Головним питанням було "Чи готові ви платити за проїзд на громадському транспорті в Ужгороді 7 грн (діти - 5 грн)?" Більше 90% голосів отримала відповідь "НІ". 

З огляду на результат голосування, ми задали наступне питання читачам: Яким повинен бути громадський транспорт Ужгорода, щоб ви погодились на таке підвищення?

Ось кілька роздумів від читачів:

  • Якісний сервіс має бути в першу чергу - у нас його нема. Якість доріг - теж нема! Пільгова категорія - діти, пенсіонери, люди з особливими потребами - для них що зроблено? Облаштовані місця в транспорті?- ні, зупинки-ні, безкоштовний проїзд? -ні! А що маємо? Розвалюхи, розбиті дороги і хамство водіїв! Необлаштовані автобуси без пандусів, побори з пенсіонерів - бодай гривню за проїзд!За що ми платимо? Про яке підняття цін може бути мова? Навчіться надавати якісні послуги!
  • Буду платити коли буде їх достатня кількість і коли нормальні авто будуть а не розвалюхи... і для дітей нехай зроблять безкоштовні шкільні автобуси і так само достатню кількість!
  • Щоб чекати 5-10 хв, а не годину! Щоб місця були хоча б стоячі, а не люди, які вивалюються з автобусів, бо довго чекали і немає на чому їхати! Щоб ввічливі водії! Щоб знижки для дітей.
  • Чисті, не порвані сидіння, ввічливі водії, розвалюхи зняти з маршутів. Практично на всіх маршутках добре незакриваються двері..
  • Нормальні автобуси
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#проїзд #маршрутки
Високі оцінки користувачів за Достовірність
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...