22:27, 25 січня 2019 р.
Легалізація роботи таксі на Закарпатті: покрокова інструкція (ЕКСКЛЮЗИВ)
Після гучного рейду Укртрансбезпеки і матеріалу журналістів з цього приводу, Сайт міста Ужгорода 0312.ua вирішив розібратися, що потрібно водіям таксі для того, аби повністю легалізувати свою роботу, і головне – скільки це коштує. Ми підготували покрокову інструкцію.
Пункт 1 – зареєструвати фізичну особу-підприємця
Зареєструвати ФОП може кожен громадянин, котрий досяг 16 років і має офіційно зареєстроване місце проживання.Оформлення ФОП – безкоштовне. Реєстрацію самостійно можливо здійснити у кілька способів:
·Відвідавши державного реєстратора (процедура реєстрації безкоштовна), або інші акредитовані Міністерством юстиції осередки у акредитованих суб'єктів;
·Через сервіс Міністерства Юстиції України https://online.minjust.gov.ua
Детальну покрокову інструкцію, як оформили ФОП за допомогою реєстратора чи через сайт Мін’юсту, можна переглянути тут.
Як розповіли кореспонденту 0312.uaв Головному управлінні ДФС в Закарпатській області, зазначений вид діяльності знаходиться у розділі 49.3 (КВЕД 49.32 – надання послуг таксі). Крім того, потрібно визначитися із системою оподаткування – спрощеною або загальною.
Після подання заяви реєстратор вносить відомості про Вас у Єдиний державний реєстр підприємств, установ та організацій (ЄДРПОУ) та автоматично повідомляє про Вашу реєстрацію органи ДФС, "статистику" та Пенсійний фонд. Ви автоматично будете перебувати на загальній системі оподаткування.
Разом із реєстрацією, або протягом 10-ти днів після реєстрації, можна подати заяву про реєстрацію платником спрощеної системи оподаткування.
Також необхідно зареєструвати у територіальному органі ДФС відповідну Книгу обліку доходів (доходів і витрат), відповідно до обраної системи оподаткування.
При обранні спрощеної системи оподаткування, для здійснення діяльності у сфері надання послуг таксі, фізична особа – підприємець може обрати другу або третю групу єдиного податку.
Щодо ставок єдиного податку, розмір яких приймають рішеннями місцевих рад, то Податковий кодекс України у 2019 році визначає наступні:
- для другої групи ставка єдиного податку встановлена у межах до 20% від мінімальної заробітної плати. Розмір мінімальної заробітної плати на 1 січня 2019 року – 4173 грн;
- третя група – єдина група, перебуваючи на якій дозволено працювати з юридичними особами - неплатниками єдиного податку. Для цієї групи встановлена ставка у розмірі 3% від отриманого доходу, у разі сплати ПДВ, та у розмірі 5% доходу – у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.
Крім сплати єдиного податку, у відповідні за обраною групою терміни, слід сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (ЄСВ). Мінімальний щомісячний страховий платіж з ЄСВ у 2019 році становить 918,06 грн (4173 грн х 22%).
Пункт 2 – зібрати документи для отримання ліцензії
Якщо Ви вирішили зайнятися внутрішніми перевезеннями пасажирів на таксі та/або легковими автомобілями на замовлення, відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» потрібно отримати ліцензію. Єдиним органом, який видає ліцензію, є Укртрансбезпека (Державна служба України з безпеки на транспорті). Строк дії транспортної ліцензії -необмежений.
Серед документів, які потрібно подати до органу ліцензування, - заява про отримання ліцензії, відомості про матеріально-технічну базу, необхідну для обслуговування машини та авто, відомості про власність чи оренду машини, про спеціальне обладнання для таксі (таксометр, «шашка», сигнальний ліхтар та шахові позначки на дверцятах) та опис документів. З повним переліком документів та зі зразками можна ознайомитися тут.
Особливо цікавим у цьому контексті є пункт 2 у переліку документів: «Відомості про наявність матеріально-технічної бази, яка забезпечує виконання технологічних операцій, або договорів із суб’єктами господарювання, що надають послуги з виконання таких операцій». Відповідно до цього, у особи, що хоче отримати ліцензію, має бути:
·Гараж для зберігання авто;
·Договір із СТО, яка перевірятиме стан авто і здійснюватиме технічне обслуговування та ремонт.
Перевірка медичного стану водія, для чого раніше потрібен був договір з лікарем чи медзакладом, більше не застосовується на підставі пункту 22 Ліцензійних умов. Водію потрібно тільки проходити періодичний медичний огляд.
Пункт 3 – подати документи
Територіальні органи Укртрансбезпеки ліцензування не здійснюють. Тобто, закарпатцям, аби отримати ліцензію, потрібно надсилати листа у Київ або їхати туди особисто. Законом «Про ліцензування видів господарської діяльності» передбачено також подання органу ліцензування документів в електронній формі, однак цей варіант знаходиться на стадії розробки.
Подати документи можна за такими адресами:
- листування (поштові відправлення): просп. Перемоги, 14, м. Київ, 01135;
- особисто: просп. Перемоги, 57, каб. 1007, м. Київ.
При зверненні особисто (наручно), здобувач ліцензії повинен мати при собі оригінал документу, що посвідчує особу.
При зверненні уповноваженої особи здобувача ліцензії необхідно мати при собі довіреність на подачу документів (довіреність повинна містити: назву органу до якого подаються документи, дату видачі довіреності та термін дії, перелік прав на дії уповноваженої особа та зразок її підпису ін.) та оригінал документу, що посвідчує особу (зазначений у цій довіреності).
Подані до органу ліцензування копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, тимчасові реєстраційні талони та договори повинні бути засвідчені.
Укртрансбезпека розглядає поданий/надісланий пакет документів і передає їх до ліцензійної комісії. Ліцензійна комісія Укртрансбезпеки на засіданнях розглядає вказані документи на предмет їх відповідності ліцензійним умовам. Після отримання пакету документів комісія протягом 10 робочих днів приймає рішення про видачу ліцензії.
Пункт 4 – отримання ліцензії і її оплата
За видачу ліцензії встановлена окрема плата – 1 прожитковий мінімум для працездатних осіб, що діє на день прийняття рішення про видачу ліцензії. Станом на сьогодні це – 1921 гривня.
Плата за видачу транспортної ліцензії вноситься заявником в Держказначейство тільки після оприлюднення на офіційному веб-сайті Укртрансбезпеки наказу про видачу ліцензії. Після цього упродовж 10-ти днів особа має переказати кошти за реквізитами, вказаними на сайті разом з рішенням про видачу ліцензії. Несплата держмита в визначений законом строк є підставою для анулювання ліцензії.
Пункт 5 – підраховуємо витрати
Враховуючи усе вищеописане, ми можемо підрахувати мінімальні витрати на легалізацію роботи таксистом. Так, основні дві складові – це податок і вартість самої ліцензії. Рахуємо: єдиний податок - (для тих, хто обирає 2-гу групу 834,60 грн/міс, для 3-ї - відсоток від доходу) + ЄСВ (918,06 грн/міс) + вартість ліцензії (1921 грн) = 3 673, 66 грн. Враховуючи те, що ліцензію треба оплатити лише раз, то щомісячні податкові відрахування складатимуть 1750 грн. Це, для порівняння, місячний розмір виплат на 2-х дітей віком до 3-х років.
Також потрібно буде придбати спецобладнання для таксі: тут ціни дуже варіюються, адже не обов’язково брати новий продукт, можна і вживаний, що буде значно дешевще. Крім того, багато залежить від власних вимог водія до пристроїв – того ж таксометра, до прикладу. Також варто врахувати і витрати на послуги СТО – втім, ремонтують машини водії незалежно від того, мають вони ліцензію чи ні.
Таким чином можемо підсумувати – процедура легалізації не така вже й складна. Після того, як її спростили на законодавчому рівні, водієві треба докласти мінімум зусиль. Так, подати документи на оформлення ФОП можна онлайн; документи для отримання ліцензії можна надіслати в Укртрансбезпеку поштою. Тож вибір – за самими таксистами, а також – за людьми, які користуються їх послугами.
Ірина Сов'як, спеціально для 0312.ua
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
Оголошення
18:59, 10 грудня
18:59, 10 грудня
18:59, 10 грудня
12:03, 2 грудня
18:59, 10 грудня
live comments feed...