
17:54, 4 грудня 2018 р.
Швидко, зручно і без турникетів: Детально про електронні квитки у маршрутках Ужгорода
Банківська картка, електронний квиток чи QR-код - в Ужгороді готуються впроваджувати систему електронного квитка для проїзду в автобусах, які використовуються на міських маршрутах. На відміну від інших міст, виділення коштів із міського бюджету чи залучення кредитів для впровадження цієї системи не передбачається, – оператор працюватиме, отримуючи відсоток від вартості квитків. Детальніше про це кореспондент видання 0312 дізнавався в Ужгородській міській раді.
Як розповів заступник міського голови Ужгорода Ігор Фартушок, планували впровадити автоматизовану системи обліку оплати проїзду ще рік тому, напередодні новорічних свят: «Ми були вже готові вводити в дію той апарат для зчитування електронного квитка, який зараз є, наприклад, у сусідньому Мукачеві. Але на той час були деякі недоробки у плані документів, і тоді ми його не впровадили, а потім почули, що одна із структур пропонує абсолютно новий прилад. По-різному колеги до цього поставилися: частина вважала, що краще взяти уже перевірене, але я настояв на тому, аби взяти таки новий прилад. Були визначені досить жорсткі технічні умови на тендер, щоб місто у цій ситуації не втратило своїх коштів на придбання цих приладів. Система дуже дороговартісна – апарат на один автобус коштує близько 1 200 доларів».
Як це працюватиме?
В автобусах буде встановлений валідатор, схожий на скі-пас, але більш досконалий: він зчитуватиме QR-код, електронну карту, карту пільговика, карту будь-якого банку. Нагадаємо, на конкурсі із визначення оператора автоматизованої системи обліку оплати проїзду перемогло АТ КБ «ПриватБанк». Однією з причин, чому надали перевагу саме ПриватБанку, є те, що у них найбільш розгалужена мережа обслуговування – понад 1000 точок у місті.
Порядком функціонування автоматизованої системи обліку оплати проїзду в місті Ужгород визначено, що є кілька способів розрахуватися:
- безконтактна банківська картка із технологією PayPass, PayWave;
- пристрій з підтримкою технології NFC;
- паперовий квиток з QR-кодом;
- квиток про успішну реєстрацію, отриманий при оплаті проїзду водію готівкою в салоні транспортного засобу;
- безконтактна банківська картка пільговика із технологією PayPass, PayWave;
- оплата проїзду за допомогою QR-коду.
Також передбачається, що електронний квиток може бути з обмеженням по терміну дії (місячний, квартальний, учнівський тощо); з можливістю готівкового/безготівкового поповнення (на рахунку знаходяться і списуються кошти); на визначену кількість поїздок (на рахунку знаходяться та списуються поїздки).
За словами заступника міського голови, цей апарат відрізняється від тих, що встановлені у Львові і Мукачеві швидкістю реакції та відсутністю турнікетів: «Турнікет все одно стримує і уповільнює потік пасажирів. У нас в кожному автобусі стоятиме механізм, який автоматично рахуватиме кількість пасажирів. Що це дасть: пасажир, який зайшов і не розрахувався, одразу буде помічений – наші контролери одразу побачать, що у конкретному автобусі на певному маршруті їде 5 «зайців», і зможуть одразу ж відповідно зреагувати. Мусить бути чітка система контролю і штрафів».
Коли чекати нововведення?
Ігор Фартушок зазначив, що до кінця цього року у міськраді сподіваються отримати першу пробну партію таких валідаторів: «Ми встановимо їх на наш комунальний транспорт (10 нових автобусів «Електрон»), і будемо налагоджувати систему. Почнемо виготовляти банківські картки з чіпом для пільгових верств населення, які користуються безоплатним проїздом. Це дасть нам можливість не проводити обрахунок пасажиропотоків, а відшкодовувати суми за фактично перевезеними особами. Але це процедура тривала: треба, щоб і люди навчилися з цим працювати, і ми відшліфували роботу. Крім того, можливий такий варіант, що електронний квиток коштуватиме дешевше, ніж квиток, куплений безпосередньо у водія – адже це займає його час. Нам потрібно буде десь півроку, аби налагодити усю роботу».
За контрактом із оператором такими валідаторами мають бути забезпечені усі автобуси в Ужгороді, а їх – біля 150. Заступник міського голови зазначив, що наразі точну дату, коли запрацює автоматизована система обліку оплати проїзду, не можна – перші півроку ще буде діяти стара система оплати, адже потрібно, аби механізм налагодився і щоб самі пасажири (особливо – пільгових категорій) звикли до таких нововведень.
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
ТОП новини
Оголошення
09:34, Сьогодні
09:34, Сьогодні
09:33, Сьогодні
26
15:43, 4 травня
2
live comments feed...