19:26, 20 жовтня 2018 р.
Паркінги в Ужгороді: як можна вирішити цю проблему?
Кількість автомобілів в Україні, щорічно й невпинно зросте, а загальна кількість автотранспорту, станом на 2018 рік складає більше 9,2 млн. одиниць, з яких не менше 6,9 млн. - легковики. Ще на початок 2016 року середня кількість автомобілів на 1000 жителів в Україні - перевищила позначку в 200 одиниць. Натомість, за підсумками продажів 2017 року на 1000 осіб в Україні припадає тільки 2 нових автомобіля.
В місті Ужгороді, станом на 01.09.2018 рік зареєстровано, тільки, автомобілів категорії «M» - 10 440 штук. З урахуванням того, що в 2017 році кількість автомобілів на іноземній реєстрації (т.з. «євробляхи») в Україні досягла частки в 10% від всього легкового автомобільного парку країни, то в Закарпатті, включаючи й Ужгород цей показник є не меншим 18-25%. Якщо ж взяти до уваги й тих автомобілістів, які приїхали в обласний центр: по справах, у відрядження, на лікування, з метою туризму, на відпочинок тощо, то містом щодня їздять не менше кількох тисяч автомобілів, які логічно - потребують й місць для паркування.
Відповідно до «Положення про паркування транспортних засобів в місті Ужгороді» (Рішення №103, від 25.04.2018 року) Виконком Ужгородської міської ради затвердив й перелік 6-ти платних, спеціально обладнаних місць (майданчиків) для паркування в центральній частині міста, загальною площею 8360,75 м2 - місткістю в 607 парковочних місць.
Відповідно до майже аналогічної Постанови КМУ «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів» (№ 1342, від 3 грудня 2009 року), пунктом 14 - визначено, що «майданчики для платного паркування обов'язково повинні бути обладнані паркувальними автоматами з розрахунку не менш як один автомат на 20 місць для паркування з обох боків уздовж проїзної частини вулиці, дороги або тротуару та/або інформаційними знаками про можливість і порядок надання послуги «мобільне паркування».
Натомість, в «ужгородському» Положенні, норма щодо обладнання платних автостоянок паркувальними автоматами - відсутня, а мова йде тільки про організацію «місць для стоянок на майданчиках (територіях) для паркування, які розміщені у межах проїжджої частини вулиці, дороги або тротуару та відповідно обладнані».
Більше того, вищевказане Положення (пункт 1.3.) не регулює питання організації та порядку надання послуг із зберігання транспортних засобів (автомобілів, автобусів, мотоциклів).
Висновок - регулювання паркування транспортних засобів в місті Ужгороді:
- стосується тільки центральної частини міста;
- має на меті збирання готівки, у вигляді збору за паркування транспортних засобів;
- зовсім не регулює питань із зберігання транспортних засобів.
Тобто, Положення про паркування транспортних засобів у м. Ужгород (відповідно до пункту 1.1.), тільки «визначає єдиний порядок організації та функціонування місць паркування для транспортних засобів на території міста», але аж ніяк не діятиме «з метою:
- підвищення рівня безпеки дорожнього руху, дисципліни водіїв та культури паркування автотранспортних засобів;
- впорядкування паркування автотранспорту, врегулювання відносин між власниками майданчиків для паркування та платниками збору за паркування транспортних засобів;
- розвитку мережі місць паркування, впровадження сучасних методів їх організації, поступового переходу до автоматизованої системи оплати за користування місцями паркування».
Більше того, відповідно до Положення та, особливо пунктів Договору про організацію та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування, так й неясно:
- з чого складатиметься вартість за «користування місцями для платного паркування на території міста»: тільки «за послуги паркування» чи й включатиме «збір за паркування» (якщо так, то в яких пропорціях)?;
- чи будуть на 6-тьох спеціально обладнаних майданчиках для паркування в центральній частині міста, загальною місткістю в 607 парковочних місць, встановлені не менше 30 паркоматів (як цього вимагає вищенаведена Постанова Кабінету Міністрів України) чи й далі платитимемо готівкою «операторам»?;
- що буде, якщо залишений на платній парковці транспортний засіб буде: пошкоджено, викрадено зсередини, взагалі - вкрадено (позаяк Положення не регулює питання організації та порядку надання послуг із зберігання транспортних засобів: автомобілів, автобусів, мотоциклів)?
Виходячи з вищенаведеного, можна констатувати, наступне:
1. 607 парковочних місць для міста, яким щодня їздить десятки тисяч автомобілів - мізер й ніяк не вирішує проблем: заторів, корок й паркування.
2. Оплата послуг за паркування, швидше за все залишиться лише за готівку, позаяк придбання та встановлення паркоматів - дороге задоволення, а про такий сервіс, як розрахуватися за допомогою СМС-справи, що вже давно має місце у Європі й мріяти не варто.
3. Нечіткість прав та повноважень сторін в нормативних документах Положення - плодитиме скарги й непорозуміння й, не виключено - призводитиме до корупційної складової у цій сфері аж до судових розбирань.
Звідси є актуальним, особливо для найзахіднішого обласного центру країни, питання збільшення місць для паркування автомобілів саме шляхом побудови багаторівневих надземних паркингів в Ужгороді. При цьому, місцевій владі малоземельного Ужгорода, за кошти платників податків, доцільно підготувати та розглянути проекти побудови, як мінімум, не менше двох багаторівневих надземних паркингів (по обидва береги міста): один в районі площі Корятовича, другий - площі Ш.Петефі.
Міській владі необхідно сприяти й приватним зусиллям у цьому напрямку, як-то: цільове виділення в довгострокове користування/оренда/продаж земельної ділянки, проектувальні роботи, розрахунки, надання технічних умов тощо. Місцями для таких проектів можуть стати: внутрішні площі (двори, майданчики) мікрорайонів, території вже діючих стоянок, наприклад, на вже діючій парковці готелю «Інтурист-Закарпаття», на стоянці біля Автовокзалу № 2 (відомий, як Перечинський автобусний вокзал) тощо. Це ж стосується й територій навколо ринків міста: Краснодонців, Радванський, Білочка, «п'яний базар» тощо.
Виходячи з криміногенної реальності в Ужгороді, де крадіжки й, особливо, підпали легковиків жорстка реальність - можливість залишати автомобілі на платних, багаторівневих надземних паркінгах, чи не найкращий вихід з ситуації, адже вдень такі паркінги можуть використовувати приїжджі, а вночі - ужгородці. Є очевидним, що спорудження багаторівневих надземних паркингів в Ужгороді - суттєво покращить якість надання такого виду послуг та, однозначно - наблизить місто до європейських стандартів у цій сфері.
Повідомляє Голос Карпат з посиланням на автора публікації Юрія Ключівського.
Читайте також: В Ужгороді вже почали діяти нові правила паркування (ВІДЕО)
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Останні новини
18:07
7 грудня
ТОП новини
Оголошення
12:03, 2 грудня
12:41, 4 грудня
23:33, 27 листопада
11:37, 28 листопада
live comments feed...