• Головна
  • Олександр Коваль – про «пожежу» у Долині нарцисів, ужгородський квітень та 10% реклами
Інтерв'ю
17:30, 28 березня 2017 р.

Олександр Коваль – про «пожежу» у Долині нарцисів, ужгородський квітень та 10% реклами

Інтерв'ю

В унісон із таненням снігу у горах Закарпаття та цвітінням сакур, в Ужгороді розпочинається новий туристичний сезон. Містяни та краяни сумлінно готуються зустрічати туристів із різних куточків України та близького закордоння.

Напередодні напливу туристів у місто над Ужем 0312.ua поспілкувався із керівником «Турінформ Закарпаття" Олександром Ковалем.

IMG_2405

Ми дізнались про основні тенденції нового туристичного сезону, поговорили про шашлики та неестетичні палатки на ужгородських фестивалях та поцікавились, як впливають на Закарпаття інвестиції з Угорщини.

«ВСЕ ЗАЙНЯТО ІЗ СЕРЕДИНИ КВІТНЯ ДО ПЕРШОЇ ДЕКАДИ ТРАВНЯ»

«Можемо сказати, що весняний туристичний сезон уже розпочався – зазначає на початку розмови туризмознавець – Щоправда, березень у плані туризму був дещо пасивним. Можливо, люди після зими більше відпочивали, адже зимовий сезон пройшов успішно, він був достатньо насиченим».

За словами Олександра Коваля, початок сезону асоціюється із цвітінням рослин:

«Весна у нас традиційно пов’язана із розквітом природи після зимової сплячки. У першу чергу, це первоцвіти, невдовзі мають почати квітнути магнолії. Якщо природа посприяє, то й сакури не забаряться. Звичайно, все вищезгадане є трендом як Ужгорода, так і всього краю».

Весна у плані туризму має бути «спекотною»:

«Уже станом на сьогодні важко забронювати номери у готелях. Все зайнято із середини квітня до першої декади травня. Це означає, що люди приїдуть до нас і будуть тут якийсь час жити. Звичайно, у цей час відбуваються багато подій».

Олександр Коваль – про «пожежу» у Долині нарцисів, ужгородський квітень та 10% реклами, фото-1

«Для туристів на Закарпатті «особняком» стоїть цвітіння «Долини нарцисів», куди з’їжджаються тисячі наших гостей, - розповідає Коваль. – Хотілося б зробити акцент на пожежі, яка нещодавно там відбулась. Нічого там страшного не сталось, але з цього дійсно роздули мега-подію. Нарциси не постраждали, тому варто їхати. Ми рекомендуємо».

«УЖГОРОД В ОСТАННІ РОКИ ВТРАТИВ ПРИВАБЛИВІСТЬ»

За словами експерта, чимало уваги нам варто приділити найбільш масштабній танцювальній події краю:

«Варто також сказати про спортивну подію «Uzhgorod open». Цей танцювальний турнір є міжнародним, тож приваблює чималу кількість туристів».

Олександр Коваль – про «пожежу» у Долині нарцисів, ужгородський квітень та 10% реклами, фото-2

Аби Ужгород став туристичною «родзинкою», треба розвивати околиці міста:

«Якщо говорити про Ужгород як точку прибуття туристів, то його можна інтегрувати як місце, яке знаходиться поруч із іншими привабливими туристичними локаціями, про які говорив. Звісно, коли у місті проходять фестивалі типу «Сакура», тоді є туристи… Потрібно зауважити, що місто не може розвиватись без околиць: це зона Невицького, Середнього тощо. Навколо цього й потрібно розвивати інфраструктуру».

За словами туризмознавця, Ужгороду є над чим працювати:

«Ужгород в останні роки втратив привабливість. Це й «мінус» у плані архітектури, природних парків, скверів… Туристи, які приїжджають сюди, все це бачать. Можливо, ті люди, які приймають рішення, просто не ходять по місту і не бачать, що відбувається. Але от глянути на цю ж вулицю Швабську або Мукачівську – не найкращі дороги, завжди щось будується. А це, свого роду, транзитні вулиці, і вони відлякують туристів».

Олександр Коваль – про «пожежу» у Долині нарцисів, ужгородський квітень та 10% реклами, фото-3

«КВІТЕНЬ І ТРАВЕНЬ У НАС БУДУТЬ ДУЖЕ НАПРУЖЕНІ»

Наш потенціал потрібно розвивати:

«В Ужгороді достатня база розміщення. Є продукти, зрозумілі для туристів. Але дуже мало інформації про причини, чому варто їхати в Ужгород, що тут робити. Важливо, аби про різні «івенти» говорили не за тиждень до їхнього старту, а хоча б за місяць. Організаторам потрібно мати чіткий план, систему, за яким вони хочуть реалізувати свій задум. Тоді турист захоче повернутися сюди знову. Цікаво, що часто Ужгород часто стає центром спортивних подій: це регбі, американських футбол, гандбол, велоспорт. Це також приваблює людей. Потенціал у нас є, але потрібно працювати».

Олександр зауважує, що вже навесні нам потрібно думати про літо:

«Квітень і травень у нас будуть дуже напружені. У цей час нам важливо повідомити людей про те, що відбуватиметься влітку».

«МОЖЕМО СКАЗАТИ, ЩО ВЛАДА ЩОСЬ ДЕКЛАРУЄ, АЛЕ НІЧОГО НЕ РОБИТЬ»

«Мушу зазначити, що у 2017 році вперше у міському бюджеті є програма, де є зафіксований туризм, - продовжує Олександр. – Там навіть фігурує сума, яка передбачена на розвиток туризму. Однак, я навіть не знаю, хто цим напрямком займається. Щось відбувається, люди змінюються. Немає чіткого бачення, стратегії, як має розвиватись туризм у місті. Можемо сказати, що влада щось декларує, але нічого не робить. Можуть мене за це критикувати, не запрошувати на якісь заходи, але, на жаль, це наш недолік».

Словаки їдуть в Ужгород заради ринку на Краснодонців:

«Із середини квітня в Ужгороді будуть «Дні України в Словаччині», де ціла сесія буде стосуватись туризму України в Словаччині. Це для нас неабиякий потенціал, адже до нас часто їдуть люди зі Словаччини. Однак, на жаль, це тур одного дня – приїхати на «Краснодонців» і поїхати. Можливо, це і вигідно продавцям, однак, ми маємо зробити так, щоб їхній візит в Ужгород не обмежувався лише поїздкою на дешевий базар».

Поляки замість Львова починають обирати Закарпаття:

«Нам потрібно розширювати контент, який ми можемо запропонувати туристам. Це фото та відеоконтент, текстовий контент на мовах цільових груп: угорська, словацька, польська. Поляки чітко говорять, що вони втомились від Львова. Це хороший меседж для нас. До мене за останні півроку звернулись 10 туроператорів із Польщі. Ми розробили проект оглядових турів, однак є проблема: у нас немає польськомовних екскурсоводів.  Це розвиток і виклик для нас».

ШАШЛИК, ПАЛАТКИ ТА ГОРІЛКА

IMG_0709

За словами туризмознавця, Ужгороду потрібні активні й креативні люди:

«Місто має мати хороший зовнішній вигляд. Це мають розуміти підприємці, які презентують свою продукцію на фестивалях, це мають розуміти організатори. У нас є близько 30-ти дерев’яних будиночків, які використовуються на різних локаціях. Ми бачили приклад Дня міста минулого року, який пройшов на хорошому рівні. Якщо ж керівництво міста віддасть організацію фестивалів різним креативним групам, то все можна провести якісно, гарно. А ці різнокольорові палатки є негарними. У туристів зникає бажання фотографувати їх, щось там купляти. Це, звісно, негатив. Хоча, насправді, майже усім все одно. Однак, ті 10 відсотків, яким не все одно, будуть про це усім говорити, і до них дослухаються. У результаті – ми втратимо декілька сотень туристів. Чим швидше ми це зрозуміємо, тим менше туристів будемо відлякувати».

Замість звичних шашликів та горілки, потрібно презентувати свою фірмову продукцію:

«Якщо ж говорити про шашлики та про горілку, то це для нас десь також «мінус». Така продукція може бути повсюди, але ми маємо чимось відрізнятися. Це, насамперед, крафтові пивоварні, це якісь фірмові барбекю, соуси тощо. Таким чином, завойовується довіра клієнтів. На жаль, багато хто, продаючи будь-що, хоче просто наживитися, адже знає, «що люди й так з’їдять».

«АЕРОПОРТ МУСИТЬ БУТИ!»

57b15993ef1d6-5912ebb43c7b19295636de9c0e1ff259

Закарпатські дороги залишаються надовго у памяті туристів:

«Туристи до нас їдуть, незважаючи на стан доріг. Але їдуть вони довго. Тож інколи виходить, що турист на дорогу може витратити більше часу, аніж на саму екскурсію. Це буде обмежувати людей у бажанні поїхати ще кудись. Тож там, де є асфальт, є результат. 26 років ми говоримо про ямкові ремонти, а хочемо мати хороші дороги… Якщо я поїду кудись, де нема нормальної дороги, то через 2 роки не захочу повертатись, навіть якщо дорогу вже зробили».

Аеропорт – це імідж, інвестиції, нові туристи:

«Наявність робочого аеропорту – це, звісно, іміджевий хід. Туристи до нас їдуть поїздами, машинами, автобусами. Але у нас є туристи, які б могли й прилетіти. Тож для нас є негативом те, що у нас наразі немає аеропорту. Відсутність аеропорту відштовхує туристів з більш віддалених точок, відштовхує міжнародні делегації, інвесторів… Аеропорт мусить бути!»

УГОРСЬКІ ГРОШІ та ЛЬВІВ

«Останнє, що ми почули на рівні Кабміну – це будівництво дороги «Берегово – Мукачево». Це однозначно позитивна інвестиція з боку Угорщини. Багато проектів із фінансуванням Угорщини поки на рівні чуток. Якщо вони створюватимуть нові робочі місця та привабливість нашого краю – то це тільки позитив», - відзначає Олександр Коваль і порівнює Ужгород зі Львовом –  «Єдиний наш недолік у порівнянні зі Львовом – це відстань. Львів, як місто, має чітку стратегію. Розумні люди побудували її 10 років тому, а тепер досягають певних результатів. Львів – це те місто, куди люди завжди зайдуть. Ми більш різноманітні, у нас більший потенціал, ми інші – тут навіть порівнювати не треба. Головний недолік – це відстань».

Насамкінець, Олександр поділився очікуваннями від нового туристичного сезону:

«Ми очікуємо зростання кількості туристів, очікуємо зростання кількості днів, проведених у нашому краї».

Нагадаємо, Яким буде цьогорічний "Сакура Фест" в Ужгороді: фото.

Олександр Коваль – про «пожежу» у Долині нарцисів, ужгородський квітень та 10% реклами, фото-4
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Коваль #туризм #Ужгород
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...