Зимовий туристичний сезон Закарпаття провалило?

Принаймні, так стверджує голова правління ЗАТ «Закарпаттурист» Наталія Товтин. Виступаючи цього вівторка в прес-центрі «Закарпатської Правди», вона розповіла: якщо на період новорічних свят турбази ще були заповнені, то після 15 січня – справи кепські.

Далися взнаки й погодні умови: когось злякали повідомлення про сильні морози в Карпатах, когось – про сходження снігових лавин. Де саме є їхня загроза – туристи не дуже уточнювали, просто відмовилися від заброньованих місць.

Щоправда, свої висновки Наталія Михайлівна робила, виходячи з аналізу стану справ  на 10 комплексах, що входять до очолюваного нею ЗАТ. Утім і на приватних, котрі туляться поблизу «розкручених» брендів, за її спостереженнями, справи не кращі: сувора й сніжна зима  виявилася не на руку туристичній галузі. Стосовно ситуації конкреино в «Закарпаттуристі», то вона зараз не найкраща – застаріла матеріально-технічна база вимагає значних інвестицій для оновлення, а вкладати гроші, не маючи гарантій заповненості об’єкта, ніхто не хоче. І хоч торік на модернізацію засновники виділили 792 тис. грн. – це крапля в морі. Враховуючи, що «Закарпаттурист» чи не єдина турорганізація, яка працює абсолютно прозоро й сплачує всі податки та офіційно оформляє всіх працівників, конкурувати на ринку їй дуже важко. Зате 58% відрахувань усієї туристичної галузі краю в бюджети різних рівнів у 2010-му (даних за 2011-й ще немає, але навряд чи вони суттєво відрізнятимуться) припало якраз на 10 баз цього ЗАТ. Зауважте, що загалом туристичних об’єктів на Закарпатті  не менше 300, отож  цифра промовиста.

Торік «Закарпаттурист» надав послуг приблизно на 7 млн. грн., але при цьому 6 його комплексів були збитковими. «Випливли» за рахунок мукачівської «Латориці», хустського «Нарцису». Хоча й ужгородський «Світанок», рахівська «Тиса», «Синевирське озеро» є добре відомими брендами далеко за межами краю. Напевно, читачам важко уявити, як за нинішніх цін на відпочинок турбази можуть бути збитковими, але Наталія Товтин пояснила: робота переважно сезонна, а в холодну пору, заповнені об’єкти чи ні, обігрівати їх все одно треба. Котельні ж старі й неефективні, от і вилітають гроші в трубу. А стосовно високих цін, то більше половини забирають …посередники. Наприклад, туристи зі Сходу України обурювалися, мовляв, умови  в «Нарцисі» не відповідають тим 450 грн. за добу з одної особи, які вони сплатили. Але виявилося, що турбаза бере лише 170 грн., решту «накрутили» туроператори. Аналогічно в «Латориці»: з вартості 500 грн. за людину тільки 220 грн. отримував  сам комплекс… Виходить, вигода – посереднику, який практично нічого не витрачає, а збитки – власне надавачам послуг, котрим доводиться утримувати всю матеріальну базу й обслуговуючий персонал. Та попри це, в «Закарпаттуристі» залишаються оптимістами: розробляють нові туристичні маршрути, зокрема й до Євро-2012, випускають карти Закарпаття угорською та німецькою. І покладають великі надії на  ПАТ «Проф-тур», котре є засновником «Закарпаттуриста».

Закарпаття онлайн
Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
Оцініть першим
(0 оцінок)
Поки ще ніхто не оцінював
2 перегляди у квітні
Ніхто ще не рекомендував
Авторизуйтесь ,
щоб оцінити і порекомендувати

Коментарі