Мер Ужгорода Богдан Андріїв: 100 днів

15 листопада 2015 року за кандидата в мери Ужгорода Богдана Андріїва  проголосували майже 21 тисяча ужгородців. Його опонент у другому турі  виборів, екс-мер Ужгорода Сергій Ратушняк отримав 11 тисяч голосів. До інтерв’ю сайту 0312.ua Богдан Євстафійович ретельно підготувався – перед ним папки з цифрами, поруч у кабінеті – керівник фінансового управління. Ужгород знову очолив бізнесмен.

-        Богдане Євстафійовичу, Ви очолюєте місто вже 100 днів, хвилюєтеся перед інтерв’ю?

-         Ні. Хвилюються, якщо за щось переживають. Це щось особисте. У мене – не переживання,  а просто турбота, що ми зобов'язані місто привести у порядок. 

-         Як відреагувала дружина на результати виборів?

-         У мене зараз, звичайно, менше часу на сім’ю, тому вона не дуже хотіла, щоб я ішов на цю посаду, розуміючи, що дому та сімї я приділятиму менше увагу. Але після перемоги рідні, звісно, привітали мене і підтримують у всьому. 

-         З чого починається робочий день мера Ужгорода Богдана Андріїва?

-         Із дзвінка оперативному черговому у міській раді стосовно того, чи нічого не трапилося в місті. Він інформує мене, скільки було за ніч дзвінків, звернень, якою є інформація правоохоронних органів, пожежної служби. Це перша інформація, яку я отримую перед тим, як приїхати на роботу. Закінчується робочий день о 19-20-ій годині. Опісля стараюся піти у спортзал, пограти у футбол, щоб підтримувати спортивну і фізичну форму. Тут велике навантаження – психологічне – від спілкування з великою кількістю людей, прийняття неординарних рішень. Тому десь потрібно трошки і відволіктися.  

-         Що в ужгородському міськвиконкомі Ви змінили у перші робочі дні на посаді міського голови?

-         Щось радикально змінити у перші робочі дні – неможливо, наприклад поміняти графіки виходу на роботу.  Однак ми відмінили щотижневі наради з керівним складом міськвиконкому, які досі проводилися кожного понеділка. Ми будемо їх проводити раз на місяць для того, щоб саме з початку робочого тижня не відволікати працівників міськради, медиків, освітян, представників інших служби. Бо понеділок – напружений день у кожному структурному підрозділі. У випадку якихось форс-мажорних ситуацій, термінових нарад у нас є можливість зібратися. 

-         У Вашого попередника Віктора Погорєлова однією з «фішок» були щотижневі об’їзди міста на автобусі разом з комунальними службами міста. Які методи роботи у Вас?

-         Вважаю, що збирати всіх працівників і возити їх автобусом по цілому місту – це недоцільно. Краще самому проїхатися, побачити, який стан справ, і дати доручення конкретно тим структурним підрозділам, які відповідають за те, чи інше питання. А ця двохгодинна поїздка… Я щоденно об’їжджаю місто, це робить мій заступник, що курує питання благоустрою - Олександр Габор, тож у нас є повна інформація, що робиться у місті.    

-         За 100 днів відбулося вже декілька засідань сесій ужгородської міської ради, які пройшли спокійно, без особливих конфліктів та зривів.  Це тому, що партія «Відродження», яка має найбільше мандатів у міській раді, контролює ситуацію?

-         Ми відкриті до співпраці з усіма без винятку 9-ма політичними силами, які прийшли працювати в Ужгородську міську раду. У мене є певний досвід роботи у попередніх скликаннях, зокрема на посаді секретаря ради, і я вважаю, що можу знайти компроміс з іншими політичними силами. Тим більше, що наша робота направлена не на те, щоб щось у когось забирати, щось комусь виділяти, розбурхувати громадську думку. Ми прикладаємо всіх зусиль для розбудови міста, тому конфліктів немає. Є, можливо, «неголосування» якоїсь частини депутатів за те чи інше рішення, але це все навіть не з міських, а з центральних політичних мотивів. 

-         Тобто Ви не відчуваєте опозиції у міській раді?

-         Так, не відчуваю.

-         За 3 місяці Ви так і не вдалися до жорстких кадрових рішень, які робили всі Ваші попередники. У майже всіх управліннях виконкому, комунальних підприємствах та службах міста залишилися старі керівники. Чому?

-         У Вас застаріла інформація. Звільнено директора Департаменту міського господарства, начальника юридичного відділу, начальника управління економіки,  зараз вирішується питання по начальнику Центру надання адміністративних послуг. Також оголошений конкурс на заміщення вакантної посади директора КП «Парк Боздоський-Підзамковий». Приймаємо рішення і по посаді головного архітектора міста, тому що він виконує обов’язки і там також потрібно проводити зміни. До речі, уже на найближче засідання сесії виноситься проект рішення про зміну штатної структури Ужгородської міської ради.

-         У мера Ужгорода зараз добрі стосунки з керівництвом Закарпаття. Хто більше допомагає місту – Рівіс чи Москаль?

-        Так, у нас співпраця з обласною радою і обласною адміністрацією. Не можна говорити, що хтось підтримує більше чи менше. Частіше спілкуюся з губернатором. Але у нас повне порозуміння і з Михайлом Рівісом, і з Геннадієм Москалем. Тому що ми працюємо, як одна команда, вважаю, що політику треба відкласти у сторону і зосередитися на нагальних питаннях. 

-         Одним з перших Ваших рішень на посаді мера було введення мораторію на землю в Ужгороді. Чому?

-         Я обіцяв це у своїй передвиборчій програмі.  Адже склалася така думка у місті, суспільстві, що земля – це такий предмет для махінацій, маніпуляцій, якихось фінансових зловживань. Щоб це зупинити, щоб провести інвентаризацію землі міста, ми прийняли рішення про накладення мораторію на виділення землі, крім земельних ділянок, які виділяються учасникам АТО. Я вважаю, ми зробили правильно, оголосивши мораторій. Протягом року, думаю, ми розберемося і з цією ситуацією. До речі, зараз Верховною Радою внесено зміни у порядок надання у приватну власність чи отримання земельних ділянок в оренду. Це буде відбуватися через проведення аукціонів, що також мало би допомогти покласти край земельним махінаціям.

-         Поясніть, чому так довго зволікали з прийняттям рішення про безплатне харчування першокласників в ужгородських школах? Це рішення Ви разом з депутатами прийняли тільки після Мукачева.

-        Зволікань не було, є певна процедура. Державний бюджет прийняли 31 грудня, Постанову про харчування – 5 січня. Вихідні, різдвяні свята, на роботу – 9 числа. І в закладах освіти піднявся цей ґвалт, що немає харчування. Ми призначили засідання сесії десь з тижневим запасом, щоб питання розглянули комісії, з ним ознайомилися депутати, зібрали всю інформацію з освітніх закладів. 19 січня ми провели позачергову сесію з цього питання. 

-         Взагалі Ви як ставитеся до порівняння Ужгорода і Мукачева?

-         Це питання політичне, надумане, штучне. Для чого нам порівнювати Ужгороді і Мукачево? Ужгород – це обласний центр. Мукачево – друге місто після Ужгорода за чисельністю населення, самодостатнє місто обласного значення. Я ставлюся з повагою до людей, які там проживають і не маю упереджених думок. Мукачево – хороше, красиве місто.

-         «Маршрутки» в Ужгороді: відбувся конкурс, на деяких маршрутах з’явилися нові автобуси. Це поки що все. Коли будуть виконані всі умови конкурсу, чи будуть маршрутки їздити до 23.00 та дотримуватися графіку руху?

-         На це питання відповім ширше – люди мають знати, чому такий стан у цій галузі. За минулий рік перевізники у місті отримали тільки близько 20% коштів, які вони мали отримати з бюджету за перевезення пільгових категорій громадян. 80% - лягло на їх плечі. Уже другий місяць перевізникам не відшкодовують взагалі нічого за перевезення «пільговиків». Майже рік в управлінні економіки Ужгородської міської ради у підвішеному стані звернення про підняття вартості проїзду. Минула влада, міськвиконком не спромоглися прийняти це рішення. І коли приймалося рішення про новий конкурс, я на рівні перемовин з перевізниками, просив не зупиняти перевезення пільгових категорій громадян. До підняття тарифу ми повернемося, тому що ця галузь, на жаль, сьогодні не виживає. Якщо ми вимагаємо у перевізників виконання всіх домовленостей, вони повинні мати це фінансове забезпечення, інакше ніхто не буде працювати.

-         Тобто, доки перевізники не отримають компенсації за пільговиків, ужгородцям не варто сподіватися на виконання умов конкурсу?

-         Зараз узгоджуються графіки руху по кожному маршруту щохвилинно. Такого досі не було, це колосальний обсяг роботи. Відповідно до умов конкурсу, до кінця наступного тижня відділ транспорту спільно з перевізниками має це зробити. Повністю запрацювати за новими правилами перевізники мають з початку березня.

-         З реформою децентралізації Ужгород отримує додаткові кошти. У минулому році – це були більше 50 мільйонів, які так і не освоїлися. У цьому році, ситуація повториться?

-         За рахунок додаткових надходжень податків і зборів (обов'язкових платежів) внаслідок реалізації реформ з децентралізації у бюджеті міста було передбачено капітальні видатки у розмірі 96 мільйонів 42 тисячі гривень - на реставрації, реконструкції, капітальні ремонти і т.д. інфраструктури міста, з яких освоєно на кінець року 56 мільйонів 442 тисячі гривень. За наданою мені фінуправлінням інформацією, не вдалося завершити роботи і відповідно не використати кошти через пізній початок робіт. Причина -  тривала процедура розробки технічної документації та експертизи запланованих об'єктів. Негативну роль зіграло і те, що фірми, які виграли тендери, просто не встигли справитися з тим обсягом робіт, який зобов'язалися виконати. Іншими словами, не розрахували свої можливості. От така була минулого року ситуація.

     Ми робитимемо інакше. Монополії у цих питаннях більше не буде. Бо найперше плануємо розширити коло проектних та будівельних організацій, які, взявши на себе менший обсяг робіт, скоротять терміни виконання, не поспішатимуть і тому зможуть зробити роботи вчасно і якісно.

     У нас відбулося два пленарні засідання сесії Ужгородської міської ради, де ми розподілили більшу частину коштів по напрямках на цей рік. Для того, щоб у 2016 році ми не перейшли з ремонтами доріг, тротуарів, фасадів, покрівель у листопад-грудень місяць. Зараз ми вже замовляємо проектно-кошторисну документацію на ці види робіт. Я планую, що до листопада ми ці зовнішні роботи завершимо.

-         Найбільша проблема Ужгорода – дороги і тротуари. Що будете ремонтувати у цьому році?

-         Наймасштабніші проекти – це ремонт вулиці Можайського (від вулиці 8 Березня до греко-католицької духовної семінарії), вулиці Перемоги (від Грушевського до Баб’яка і Легоцького) з облаштуванням кругового руху на перехресті Перемоги-Баб’яка-Легоцького, ремонт вулиці Баб’яка, вулиці Закарпатської (від Собранецької до Загорської), вулиці Собранецької (від Гойди до Берчені). Також це ремонт площі ім.Кирпи, з розширенням проїжджої частини, та площі Петефі. На реконструкцію історичної частини міста (Петефі, Корзо, Корятовича) у нас передбачено близько 48 мільйонів гривень. На всіх названих об’єктах передбачається ремонт дороги, тротуарів і освітлення.

-         Проясніть нинішню ситуацію з ЖРЕРами міста. Незважаючи на проведених у минулому році конкурсу, вони залишилися монополістами. Коли ужгородці побачать на ринку надання побутових послуг незалежні управляючі компанії, директори яких не будуть депутатами?

-         Зараз діє Закон про забезпечення прав власників багатоквартирних будинків, яким передбачено, що до 1 липня 2016 року мешканці самі повинні прийняти рішення, де вони хочуть обслуговувати свої будинки або створити ОСББ. Якщо до цього часу вони не визначаться, міська рада самостійно призначить компанію на конкурсній основі, яка обслуговуватиме такі будинки. 

-         Тобто Ви не проти, щоб на ринку надання комунальних послуг ЖРЕРи замінили управляючі компанії?

-         Я - тільки за. Чим більше буде таких компаній, тим більшою буде на ринку конкуренція. Таким чином, вартість обслуговування будинків і прибудинкових територій може навіть зменшитися, а якість послуг - зросте. 

-         У минулому році була розпочата реконструкція історичної частини міста, які роботи заплановані у 2016 році?

-         Так, це повна реконструкція площі Петефі, Театральної, вулиці Волошина. На деякі об’єкти у нас уже є проектно-кошторисна документація. Як тільки буде стабільна плюсова температура, ми зможемо приступити до виконання робіт. У минулому році було багато випадків, коли будинки, які знаходяться в історичній частині міста, і де проживає 10-15 мешканців, змушені були фінансувати  10% вартості ремонту фасаду і покрівлі. У людей не було коштів на це. Для того, щоб вийти з цієї ситуації, ми зменшили співфінансування реконструкції в історичній частині міста до 1%.

-         Що будете робити зі збитковим КП «Водоканал м.Ужгорода»?

-         Ми подали документи у Фонд регіонального розвитку для включення у програму державного фінансування ремонту наших очисних споруд, модернізацію системи водопостачання в місті, системи очистки води (заміна хлорування на озонування, модернізація насосних станцій Минайського водозабору. Сподіваємося отримати ці кошти і таким чином вирішити проблеми водоканалу. 

-         А з освітленням?

-         Є програми з пільгового кредитування модернізації освітлення в місті. Зараз у нас діє програма реконструкції мереж освітлення в Ужгороді на майже 25 мільйонів гривень. Але що, місто має чекати 5 років, щоб віднайти ці кошти? Я вважаю, треба залучати кредитні кошти під мінімальні відсотки. Невже не можна закласти ці відсотки у наших програмах і вже мати сучасне вуличне освітлення, а не чекати 10 років, поки ми заробимо ці гроші. І не факт, що заробимо.

-         Градоначальник має запам’ятатися якимось масштабним проектом. У Ратушняка це був капремонт Проспекту Свободи, у Погорєлова – вулиці Минайської. Що готує ужгородцям Богдан Андріїв?

-         Ось один із проектів - подивіться малюнок-схему реконструкції «Совиного гнізда». Оце вигляд зверху. А тут буде сквер… Бачите, яка красива площа? У цьому році ми виділяємо ще 9,7 мільйонів гривень, щоб завершити реконструкцію цієї пам’ятки архітектури міста.  Побачите.

 

Автор
(0 оцінок)
Якість матеріалу
(0 оцінок)
Актуальність
(0 оцінок)
1376 переглядів у липні
Я рекомендую
Ніхто ще не рекомендував

Відгуки та коментарі

Написати відгук
Написати коментар

Відгук - це думка або оцінка людей, які бажають передати досвід або враження іншим користувачам нашого сайту з обов'язковою аргументацією залишеного відгука. Ваш відгук допоможе багатьом прийняти правильне рішення Коментарі призначені для спілкування та обговорення, а також для роз'яснення питань, що цікавлять

Не дозволяється: використання ненормативної лексики, погроз або образ; безпосереднє порівняння з іншими конкуруючими компаніями; безпідставні заяви, що ображають діяльність компанії і / або її послуги; розміщення посилань на сторонні інтернет-ресурси; реклама та самореклама.

Введіть email:
Ваш e-mail не відображатиметься на сайті
або Авторизуйтесь , для написання відгуку
Автор
0/12
Якість матеріалу
0/12
Актуальність
0/12
Відгук:
Завантажити фото:
Вибрати

Коментарі призначені для обговорення, обговорення, вияснення цікавих питань