Останнім часом у інтернет просторі з’являється так багато цифр і сумнівних соціологічних даних, що виникає питання: чи можна вірити соціологам?
Якщо дедалі частіше у передвиборчий період маніпулятивне використання даних у заголовках є просто способом зробити резонанс і нічого спільного з науковими дослідженнями не має.
Маніпуляційна соціологія, це коли:
- формулюють запитання, які вже скеровують до певної відповіді
- складають їх напередодні виборів, так би мовити соціологічні компанії на замовлення певних зацікавлених осіб;
- той хто платить, той і маніпулює.
Словом, соціологічне «маніпулювання» полягає в тому, що опитують окрему групу людей і формують запитання так, щоб отримати тільки негативну відповідь щодо певного кандидата, чи партії.
Здебільшого такі фейкові соціологічні центри "готують" дослідження лише під вибори, а в міжвиборчий період не проводять ніякої діяльності.
Тому, чи варто про них взагалі згадувати і звертати увагу, тим більше посилатися на їхні дослідження?
Соціологи науковці стверджують - ні!
Богдан Петренко , заступник директора Українського інституту дослідження екстремізму :