Ужгородський журналіст Михайло Данканич розповідає, як унаслідок шахрайських дій невідомих позбувся 10 тисяч гривень зі своєї банківської картки. А «посприяли» цьому випадку недосконалі сервіси «Приват 24» та мобільного оператора «Водафон».
Михайло зазначає, що перші кроки до здійснення афери пролягають через створення шахраями дублікату сім-карти жертви.
Виявляється, це дуже просто:
«Дублікат моєї карти зробили таким чином: зранку подзвонила жінка за оголошенням, зв’язок декілька разів "обривався", тому розмова тривала три рази - розповідає Михайло - Потім телефонував якийсь чоловік, якого просто не було чути. Теж декілька разів намагалися поспілкуватися, але ніяк не виходило.
Таким чином, шахраї мали два номери, на які я телефонував і які дзвонили мені.
Потім вони ж поповнили мені рахунок на 3,5 грн.
Так от, якщо ви маєте два номери, на які дзвонив абонент і суму останнього поповнення - то можете запросто зробити дублікат сім-карти. При цьому, оригінал буде заблоковано на декілька хвилин, і ви навіть не буде бачити мережі, як це було у мене».
ЯКЩО ПРИЙШЛА «СМС» ПРО ДУБЛІКАТ ВАШОЇ КАРТИ – НЕ ВІДНОВЛЮЙТЕ ЇЇ!
Коли шахраї підготували підґрунтя до «кіберкрадіжки», справа залишилась за мобільним сервісом «ПриватБанку» «Приват 24».
За словами Данканича, аферистам вистачило всього 12 хвилин, аби вивести значну частину коштів із рахунку:
«Передивився виписку в приват-24. Усі операції з очистки моїх рахунків зайняли 12 хв!!!! І система безпеки банку жодним чином не зреагувала».
Журналіст ділиться набутим на власній помилці досвідом: якщо вам прийшло смс-повідомлення про те, що хтось зробив дублікат вашої «сімки», у першу чергу, потрібно звертатись до представників банку, а не бігти відновлювати сім-карту.